شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار نقاشی و مینیاتور هنرمندان معاصر پاکستان در نگارخانه موسسه فرهنگی اکو گشایش یافت.

نمایشگاه نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه آثار نقاشی و مینیاتور هنرمندان معاصر پاکستان دیرروز 14 بهمن  با حضور دکتر حجت‌الله ایوبی، رئیس موسسه فرهنگی اکو، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان، سفیران کشورهای عضو اکو و جمعی از هنرمندان معاصر ایران و پاکستان در نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو گشایش یافت.

این مراسم با سرود ملی پاکستان که توسط جمعی از دانش‌آموزان پاکستانی مقیم ایران اجرا شد، آغاز و با سخنان دکتر ایوبی، رئیس نگارخانه ملی اسلام‌آباد و سفیر پاکستان در ایران ادامه یافت.

خالد عزیز بابر، سفیر پاکستان در ایران ضمن تشکر از دکتر ایوبی و موسسه فرهنگی اکو برای برگزاری این نمایشگاه، گفت: تلاش‌های موسسه فرهنگی اکو برای نزدیک کردن فرهنگ کشورهای عضو اکو ستودنی است و من امیدوارم به زودی کشورهای بیشتری به عضویت این موسسه درآیند، زیرا در این مدت ظرفیت بالای این موسسه برای فعالیت‌های هنری برای همه کشورها مشخص شده است.

این نمایشگاه دربرگیرنده بیش از 50 اثر نقاشی و مینیاتور است که توسط 12 هنرمند پاکستانی ارائه شده‌اند و در راستای معرفی و آشنایی با هنر کشور پاکستان برگزار شده است.

در مراسم گشایش نمایشگاه هنرمندان معاصر پاکستان فرهیختگانی چون غلامحسین امیرخانی، حبیب‌الله آیت‌اللهی، جواد بختیاری، مجید مهرگان،‌ عبدالناصر تیری گه‌ئو، رشید بت، یدالله کابلی، حبیب‌الله صادقی، بهمن آزموده، فراهانی و ... حضور داشتند.

این نمایشگاه تا 28 بهمن از ساعت 10 تا 20 (به غیر از شنبه‌ها) و روزهای جمعه از ساعت 16 تا 20 در نگارخانه موسسه فرهنگی اکو واقع در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، کوچه ناز، پلاک 10، پذیرای بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

کد خبر 159322

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز