گروه بورس: معاون مالی و اداری شهرداری تهران از انتشار اوراق صکوک پروژه‌های شهرداری از طریق بازار سرمایه با عاملیت بانک شهر تا پایان سال خبر داد.

بورس

حسین محمد پورزرندی، در گفت‌وگو با همشهری درباره انتشار اوراق صکوک شهرداری گفت: موافقت اصولی برای انتشار اوراق صکوک پروژه‌های شهرداری از سازمان بورس واوراق بهادار دریافت شده و ما آمادگی کامل داریم این اوراق را حداکثر تا پایان سال منتشر کنیم.

او افزود: در حال شناسایی اموال و دارایی‌هایی هستیم که قرار است براساس آنها صکوک اجاره منتشر شود و به محض دریافت مفاصاحساب این اموال و دارایی‌ها، سایر مراحل پروژه انجام شده و صکوک شهرداری منتشر خواهد شد.او افزود: با توجه به اینکه انتشار این اوراق برای تامین مالی در بودجه سال‌جاری شهرداری دیده شده است، امیدواریم با مهیاشدن مقدمات کار، تصویب نرخ سود اوراق از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار این اوراق را در اسفندماه منتشر کنیم.

معاون مالی و اداری شهرداری در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه نرخ سود اوراق مشارکت و سود بانکی افزایش یافته، نرخ سود اوراق صکوک شهرداری هم با همین درصد منتشر خواهد شد، یا سود بیشتری در نظر گرفته شده است؟ گفت: تا پیش از این هم نرخ سود اوراق صکوک معمولا درصدی بالاتر از نرخ اوراق مشارکت بود، حال با توجه به تصمیم اخیر بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی، قطعا اوراق صکوک شهرداری متناسب با شرایط جدید منتشر خواهد شد.

به گفته او اعلام رقم قطعی سود اوراق صکوک اجاره شهرداری به توافق شهرداری تهران، بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار بستگی دارد.او در پاسخ به این پرسش که ارزش کل اوراق صکوکی که قرار است منتشر شود چقدر است؟ گفت: در حال حاضر حدود هزار میلیارد تومان پروژه داریم که قابلیت انتشار اوراق صکوک را دارند، اما در فاز نخست حدود ۳ تا ۴ پروژه را مد نظر قرار داده‌ایم که حجم آن در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰میلیارد تومان است.او درباره بانک عامل انتشار این اوراق گفت: این موارد قطعی‌شده و مقدمات اولیه آن انجام شده و بانک عامل آن نیز قطعا بانک شهر خواهد بود.

کد خبر 159762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز