سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

کنت: خودروی فراری متعلق به 50سال پیش در یک حراجی قرار است با قیمت پایه 60هزار پوند زیر چکش حراج برود.

ferrari

این خودرو که 30سال در یک انبار علوفه در آمریکا خاک خورده، قرار است برای پسری که آن‌را از پدرش به ارث برده ثروت مناسبی را به ارمغان بیاورد. به گفته کارشناسان حراج این خودرو که متعلق به یکی از کارگردان‌های هالیوود با نام اگوستینو‌دلارنتیس بوده است، اغلب مجموعه‌داران (کلکسیونر) خودرو را به‌خود جلب خواهد کرد. گفتنی است مجموعه‌دار خریدار آن باید حدود 100هزار پوند خرج تعمیر و باز‌سازی‌اش کند تا خودروی یاد شده به شرایط آرمانی خود برسد.

سارق لوچ

لندن: چشم‌های لوچ پسر 23ساله‌ای که اداره پست و یک بوتیک را به آتش کشیده بود او را لو داد. اندرو برلز برای اینکه به‌صورت غیرقانونی وارد این ساختمان شود چهره خود را پوشانده بود و زیر نقاب فقط چشم‌هایش مشخص بود اما لوچ بودن چشم‌های او برای پلیس‌هایی که فیلم‌های دوربین‌های مداربسته را بررسی می‌کردند کافی بود تا او را شناسایی و دستگیر کنند. گفتنی است خسارت‌هایی که برلز به این ساختمان وارد کرده است به یک‌میلیون پوند می‌رسد. همچنین وی مسئول بی‌خانمان شدن 6نفر شد و قاضی دادگاه نیز او را به 8 سال زندان محکوم کرد.

پورشه در سیمان

سان‌فرانسیسکو: مرد آمریکایی با خودروی پورشه داخل سیمان‌های خیس گیر کرد تا جایی که سیمان‌ها سفت شد و به‌نظر می‌رسید دیگر کاری از دست کسی برنمی‌آید. البته پس از چندی کارگر‌ها از راه رسیدند و با وجود سفت شدن سیمان‌ها خودرو‌ گران‌قیمت و راننده آن‌را از مهلکه نجات دادند. جالب اینجاست که تا پیش از پایان عملیات بیرون آوردن خودرو صاحب آن قصد پیاده شدن نداشت. وی در این‌باره می‌گوید: چنانچه در‌ها را باز می‌کردم ممکن بود سیمان به داخل خودرو بریزد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این حادثه بین70 تا 140 هزار دلار خرج روی دست صاحب خودرو بگذارد.

نقاشی با چراغ‌قوه

بارسلونا: هنرمند اسپانیایی با استفاده از تکنیک‌های عکاسی و یک چراغ‌قوه LED‌ تابلوهای نقاشی دیجیتال را با کمک نور خلق کرده است. این هنرمند به‌جای استفاده از قلم‌مو و سه‌پایه به دوربین و یک چراغ قوه LED‌ رو آورده و آدمک‌های درخشانی را به‌صورت معلق در هوا خلق کرد و از آنها عکس گرفت. رافائل رودریگو 39‌ساله برای ثبت حرکات چراغ‌قوه در تاریکی 30 ثانیه تا 3 دقیقه فرصت داشت تا بتواند از انحناهای ایجاد شده در فضا تحت‌تأثیر حرکت منبع نور، شکلی قابل تشخیص از یک انسان را به‌وجود آورد. او برای صحنه‌سازی‌ برخی از آثارش از ابزار‌های گوناگونی مانند دیرک دروازه نیز استفاده کرده است.

کد خبر 161295
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز