درهام: ارزان‌ترین خانه انگلستان به قیمت 8 هزار و 250 پوند فروخته شد.

cheapest

قیمت یاد‌شده باعث شد تا کارشناسان املاک این کشور مدعی شوند این ارزان‌ترین خانه‌ای است که در انگلستان یافت می‌شود. آقای کوک یکی از کارشناسان املاک در مورد این خانه که در روستایی در منطقه فرهیل درهام واقع شده است، می‌گوید: هر چند این منزل می‌تواند برای خریداری با بودجه کم بسیار مناسب باشد اما وی باید از پس مخارج تعمیر آن نیز بر آید. به گفته وی این خانه نیاز به تعمیرات اساسی دارد و البته مراکز مورد نیاز رفاهی اعم از مراکز خرید و درمانی نیز فاصله زیادی تا این خانه ارزان انگلیسی دارند.

قوی‌ترین آرواره‌

فلوریدا: نوعی تمساح استرالیایی قوی‌ترین آرواره‌های جهان را دارد و نیروی گاز گرفتن آن هیچ همتایی در جهان ندارد. قدرت آرواره‌های این تمساح آب شور که 6متر طول دارد به حدود 2‌تن می‌رسد. در مقایسه با این موجود، نیروی آرواره کوسه بزرگ سفید کمتر از یک تن است. کفتار خالدار نیز که از بالاترین نیروی فشار آرواره‌های ثبت شده در میان پستانداران گوشتخوار برخوردار است، دارای نیروی گاز گرفتن برابر با نیم تن است. دانشمندان با سنجش نیروی گاز گرفتن و فشار دادن فک تمام 23‌گونه زنده تمساح‌ها، دریافتند که قوی‌ترین نیروی گاز گرفتن مربوط به‌گونه آب‌شور این جانوران است.

طولانی‌ترین پل‌معلق

هونان: طولانی‌ترین پل‌معلق جهان به طول 1200متر برای اتصال 2‌تونل به یکدیگر در استان «هونان» چین به بهره‌برداری رسید. این پل با نام آیژای (Aizhai) بر فراز دره «دهانگ» در ارتفاع 335متر احداث شده است و عنوان مرتفع‌ترین پل معلق جهان را نیز یدک می‌کشد. ساخت پل یاد‌شده از اکتبر سال 2007‌میلادی آغاز شد. یکی از دست‌اندرکاران ساخت این پل درباره آن می‌گوید: هدف از طراحی این پل معلق حل مشکل ترافیک آزادراه «جیشوآ» در استان هونان است. گفتنی است بزرگ‌ترین پل جهان به طول 160کیلومتر نیز 2‌سال پیش در مسیر قطار پر‌سرعت پکن- شانگهای احداث شد.

خانه 6متری

فلوریدا: کوچک‌ترین خانه جهان در اندازه 6متر مربع ساخته شد. این خانه که در نمایشگاهی موسوم به دنیاهای کوچک واقع در موزه هنر تولدوی آمریکا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته از تجهیزات مناسبی نیز برخوردار است. اتاق خوابی با یک تختخواب بزرگ، یک حمام، یک یخچال کوچک، یک آشپزخانه و یک اتاق پذیرایی فقط برخی از این امکانات و تجهیزات را شامل می‌شود. گفتنی است خانه یاد‌شده برای مصارف خیریه به حراج گذاشته شده است و عواید آن صرف امور خیریه خواهد شد. گفتنی است در نمایشگاه دنیا‌های کوچک بسیاری از کوچک‌ترین ساخته‌های بشر یافت می‌شود.

کد خبر 164479
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز