گروه شهری: از این پس در همه ساختمان‌های بتنی یا فلزی با اجرای سازه‌ای بتنی واقع در مناطق 2،5و 22 استفاده از بتن آماده استاندارد اجباری می‌شود.

به دلیل اهمیت مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و ارتقای کیفی آنها، همه شهرداران مناطق 5،2 و22 مکلف شدند، کنترل‌های لازم برای تضمین استفاده از بتن آماده استاندارد و مصرف صحیح آن را بر اساس مقررات ملی ساختمان به‌عمل آورند.

ابوالقاسم وحدتی اصل قائم مقام معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: با در نظر گرفتن اهداف برنامه چهارم توسعه، اجرای مصوبه هیأت وزیران، اجرای مقررات ملی ساختمان در مورد استفاده از مصالح استاندارد و از آنجا که استاندارد ملی بتن آماده مشمول مقررات استاندارد اجباری است، مالکان همه پروژه‌ها در محدوده مناطق 5، 2 و 22 که تاکنون پروانه ساختمانی برای پلاک خود دریافت نکرده‌اند، موظف هستند از بتن آماده استاندارد استفاده کنند.

وی تأکید کرد: مالکان موظف‌اند گواهی تضمین کیفیت بتن مورد استفاده خود را به تأیید  شرکت‌های بتن دارای گواهی استاندارد از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برسانند.

وحدتی اصل افزود: در پلاک‌هایی که به دلایل محدودیت‌های فنی مانند عرض گذر یا معبر نامناسب، امکان تردد ماشین‌آلات حمل و نقل و پمپاژ بتن مقدور نباشد، ارائه گواهی عدم امکان تأمین بتن آماده استاندارد توسط انجمن تولیدکنندگان بتن آماده استاندارد به شهرداری منطقه مربوطه الزامی است.

به گفته قائم مقام معاونت شهرسازی در چنین شرایطی مهندسان مجری یا ناظر، ملزم به ارائه طرح اختلاط بتن برای پروژه مذکور هستند و در هر مرحله بتن‌ریزی باید توسط یکی از آزمایشگاه‌های مورد تأیید مؤسسه استاندارد، نمونه‌گیری انجام و نتایج به همراه گزارش مربوطه به شهرداری اعلام شود.

وی با تأکید بر منظورکردن تمهیداتی برای انبوه‌سازان گفت: آن گروه از انبوه‌سازانی که دارای بنای بیش از 10 هزار متر مربع باشند، می‌توانند با تأمین تمامی شرایط استاندارد و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح، نسبت به ساخت بتن در محل پروژه و صرفاً برای مصرف در همان پروژه اقدام کنند.

کد خبر 16152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز