مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک زن لهستانی برای 75 روز در اتاق زایمان در حالتی تقریبا وارونه باقی ماند تا جان دو نوزاد نارسش را نجات دهد. سه جنین دیگری که او در رحم داشت به طور نارس متولد شده و مرده بودند.

Joanna Krzysztonek

به گزارش رویترز جوانا کشیشتونک، نهایتا 2.5 ماه بعد یک نوزاد دختر به نام ایگا و یک نوزاد پسر به نام ایگناسی را در کلینیک نوزادان در شهر واروسلاو در جنوب غرب لهستان به دنیا آورد و گفت این مسئله که برای هفته‌ها در این وضعیت آزارنده باقی بماند، برایش مشکل نبوده است.

او گفت: "هنگامی به من گفته شد شانسی برای حفظ بارداری و زایمان موفقیت‌آمیز وجود دارد، نفسی راحتی کشیدم."

ماریوش زیمر، رئیس کلینیک زایمان و نوزادان واروسلاو که کشیشتونک در آن زایمان کرد، گفت پزشکان توانستند انقباضات رحمی کرژیستونک را مهار کنند، اما تصمیم گرفته شد که او از هنگام تولد اولین نوزادش در اتاق زایمان باقی بماند."

زیمر گفت: "روند زایمان نقطه شروع و پایانی دارد. اگر اولین نوزاد متولد شود، به معنای آن است که زایمان شروع شده است."

زایمان در انسان به طور معمول 8 تا 12 ساعت طول می‌کشد و یک دوره کامل بارداری عموما 40 هفته به درازا می‌کشد. ماندن او در این وضعیت ناراحت‌کننده برای این مدت طولانی و مراقبت‌های پزشکی باعث شد که ایگا و ایگانسی 32 هفته درون رحم مادر باقی بمانند.

ایگا و ایگانسی درون انکوباتورهای خاصی قرار داده شده‌اند، اما انتظار می‌رود به زودی بیمارستان را ترک کنند.

مادر این نوزادان پس از ترک کردن تخت بیمارستان در این وضعیت نامعمول، مشکلاتی در حفظ تعادلش داشت، اما اکنون هر روز نوزادانش را می‌بیند و آنان را در آغوش می‌گیرد.

کد خبر 163098
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز