دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه بزرگ آثار هنرمندان ایران و کره به همراه 4 کشور دیگر آسیای میانه روز دوم فروردین همزمان با نوروز 1391 در مرکز آرکو در شهر سئول کره جنوبی برگزار می‌شود.

نقاشی

به گزارش ایلنا جمشید حقیقت‌شناس با اشاره به این مطلب گفت: این نمایشگاه آثار مشترکی از هنرمندان ایران و کره است که قرار است در مرکز آرکو سئول برپا شود.

وی که برای برپایی این نمایشگاه به سئول سفر می‌کند،گفت: این نمایشگاه که آثاری از هنرمندان ایران را هم شامل می‌شود درنتیجه‌ سفری است که آذرماه امسال یک گروه کره‌ای به ایران سفر کردند و آثار مشترکی را در ماسوله از طبیعت ایران به وجود آوردیم.

حقیقت‌شناس در ادامه گفت: این نمایشگاه به غیر از آثار هنرمندان ایران؛ آثار هنرمندان 5 کشور را از آسیای میانه دربرمی‌گیرد که نتیجه سفر این گروه کره‌ای به کشورهایی چون مغولستان، چین، ایران و ... است که مانند برنامه‌ای که در ایران داشتند، آثار مشترکی را با هنرمندان این کشورها به وجود آورده‌اند.

مدیر سابق انجمن هنرمندان نقاش گفت: آثار این نمایشگاه نقاشی، چیدمان و دیگر رسانه‌های هنری است که با گرایش طبیعت و هنر محیطی آفریده شده‌اند.

وی که ازجمله هنرمندانی بود که در ماسوله هنرآفرینی کرد، در ادامه گفت: این آثار در اصل تاثیر هنرمند از طبیعت و بر طبیعت محسوب می‌شود که تعدادی از آثار این برنامه مشترک، در خانه هنرمندان یک بار به نمایش درآمد اما در سئول تمامی آثار این هنرمندان به نمایش درخواهد آمد.

حقیقت‌شناس درباره اثری که در این نمایشگاه ارائه خواهد کرد، گفت: در این نمایشگاه اثری چیدمان با موضوع طبیبعت را ارائه خواهم کرد که روی دو نیمکت از طبیعت نقاشی کشیده‌ام که نمایانگر صحبت و گفتمان بین ایران و کره است.

مرکز آرکو در شهر سئول به عنوان محل برگزاری نمایشگاه های هنر معاصراست که به دنبال برنامه‌ تبادل فرهنگی هنرمندان ایرانی و کره جنوبی توسط مرکز آرکو پیش بینی شد و با همکاری مرکز بین‌المللی آموزش برای تفاهم بین‌المللی (Apceiu)، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و خانه هنرمندان اتجام شد.

هنرمندان کره جنوبی شامل کو سیون هیون، وون گیل، کانگ هو و خانم‌ها شین جونگ، آن ژونگ هی و زی سوک بودند، هنرمندان ایرانی نیز شامل جمشید حقیقت‌شناس، صادق میری، سعید محمودی ازناوه، نوشین نفیسی، دارا افشار قوچانی، احمد نادعلیان، پیروز ارجمند، محبوبه الهی، فرشته عالمشاه، شهناز زرکش، طاهره گودرزی، محمود مکتبی و عاطفه خاص بودند.

برای چیدمان و حضور در این نمایشگاه احمد نادعلیان به عنوان نمایشگاه گردان بخش ایرانی، جمشید حقیقت شناس و پیروز ارجمند روز چهارشنبه 24 اسفند راهی سئول خواهند شد.

اجرای موسیقی مشترک براساس موسیقی آئینی ایران و موسیقی آئینی کره ازجمله برنامه‌های مشترک ایران و کره در ماسوله بود که پیروز ارجمند از ایران و خانم آن ژونگ هی با استفاده از ساز کامانگو کره آن را انجام دادند.

این موسیقی مشترک در روز افتتاحیه نمایشگاه هنرهای محیطی ایران در سئول نیز اجرا خواهد شد.

علاوه بر این نمایشگاه در سئول در پائیز 1391 نمایشگاه بزرگ دیگری از هنر محیطی ایران به میزبانی گروه یاتو در در مرکز هنری این گروه و پارک گیومگانگ کره جنوبی برگزار می‌شود.

 

کد خبر 163379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز