سومین هفته از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی به پایان می‌رسد که پرسپولیس در یک دیدار حساس میهمان الغرافه قطر است و دیگر بازی این گروه بین الشباب امارات و الهلال عربستان برگزار می‌شود

فوتبال

پرسپولیس در حالی پا به قطر گذاشته که خاطره خوبی از رویارویی با الغرافه ندارد. این تیم در سال 1388 با نماینده قطر در لیگ قهرمانان همگروه بود که در بازی رفت در تهران با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید ولی در بازی برگشت شکست سنگین 5 بر یک را متحمل شد. این باخت در اول اردیبهشت 1388 به سرخ‌پوشان تهرانی تحمیل شد و حالا نماینده ایران بعد از 1079 روز به‌دنبال انتقام از الغرافه است. شاگردان مصطفی دنیزلی که در نخستین بازی الهلال را در ریاض متوقف کردند، در دومین بازی الشباب را با 6 گل در هم کوبیدند و حالا در قطر به فکر کسب 3 امتیاز هستند تا صدرنشینی خود را تداوم ببخشند. این در حالی است که الغرافه هنوز طعم پیروزی را نچشیده و در این گروه 2‌تساوی به دست آورده است.

دنیزلی، بدون باخت

پرسپولیس به احتمال فراوان در این بازی با سیستم 3-3-4 به میدان خواهد رفت. آودوکیچ درون دروازه خواهد ایستاد و شیث رضایی، محمد نصرتی، مهرداد پولادی و حمیدرضا علی‌عسگری نفرات خط دفاعی را تشکیل خواهند داد. در پست هافبک دفاعی شانس بازی کردن سامان آقازمانی بیشتر از مازیار زارع و حسین بادامکی است و محمد نوری و علی کریمی هم دو هافبک تهاجمی پرسپولیس خواهند بود. مثلث خط حمله هم به احتمال فراوان با حضور غلامرضا رضایی، جواد کاظمیان و ایمون زاید شکل خواهد گرفت.

سرخ‌پوشان درحالی به مصاف الغرافه می‌روند که مهدی مهدوی‌کیا، مهرداد اولادی و علیرضا محمد را به‌علت مصدومیت در اختیار نخواهند داشت. نکته مهم اما آمار موفقیت‌آمیز دنیزلی در این مسابقات است. این یازدهمین بازی دنیزلی در لیگ قهرمانان آسیاست. او در 10 بازی گذشته با تیم‌های پاس تهران و پرسپولیس به 6 پیروزی و 4 تساوی رسیده و امیدوار است این روند را حفظ کند و همچنان بدون باخت بماند. دنیزلی در آستانه این بازی می‌گوید: «قبول دارم الغرافه بازیکنان خوبی همچون فرهاد مجیدی و طلال را در اختیار دارد اما پرسپولیس هم نفرات خوبی دارد که حتی لازم نیست نامی از آنها ببرم.»

او که همیشه به بازی زیبا اهمیت می‌دهد، تاکید می‌کند: «قطعا بازی آسانی پیش‌روی ما نخواهد بود چراکه در زمین حریف بازی می‌‌کنیم. کاری به نتیجه‌ این مسابقه ندارم. هر نتیجه‌ای می‌تواند پس از پایان این بازی رقم بخورد اما مهم‌تر از نتیجه‌ این است که هواداران پرسپولیس از کیفیت بازی تیمشان راضی باشند. ما سعی می‌‌کنیم این بازی را ببریم اما مهم‌تر از آن این است که بازی خوبی ارائه دهیم.»

تقابل با مجیدی

نکته قابل توجه در بازی امشب تقابل مجیدی با پرسپولیس خواهد بود. مجیدی که در بازی‌های استقلال و پرسپولیس کابوس سرخ‌ها بود و 4بار دروازه این تیم را باز کرد، این‌بار در نقش ناجی الغرافه به مصاف پرسپولیس خواهد آمد. او که هنوز در لیگ قهرمانان آسیا برای الغرافه گل نزده است، انگیزه زیادی برای گشودن دروازه پرسپولیس دارد. به غیر از مجیدی، می‌توان از دیه‌گو تاردلی، آرونا دیندانه و عثمان العساس به‌عنوان بازیکنان تاثیرگذار الغرافه نام برد.

هرچند الغرافه مهاجمان خطرناکی دارد ولی پرسپولیس هم با حضور مهاجمی مثل زاید که در بازی با الشباب باز هم درخشید، امیدوار به باز کردن دروازه میزبان است. زاید در آستانه این بازی می‌گوید: «بازی سختی داریم ولی چند فیلم از بازی‌های الغرافه را دیده‌ایم در ضمن برای برد به قطر آمده‌ایم تا به صدرنشینی در جدول ادامه دهیم. اگر این بازی را ببریم بدون شک جایگاه بسیار خوبی در جدول پیدا می‌کنیم؛ هر چند الغرافه از الشباب قوی‌تر است و بازی سخت‌تری در پیش داریم.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا باز هم دنبال هت تریک در این بازی هستی، خاطرنشان می‌کند: «باید ببینم چه می‌شود. من 2 بار هت‌تریک کردم و دوست دارم به گلزنی ادامه دهم اما مهم برد تیم است و زیاد اهمیتی ندارد که چه کسی گل می‌زند. اگر کریمی گل بزند و ما بازی را ببریم خیلی خوشحال می‌شوم و اگر با گل‌های من بازی را ببریم باز هم خوشحال می‌شوم.»

سیلاس: مجیدی بهترین بازی‌اش را انجام می‌دهد

سیلاس سرمربی برزیلی تیم فوتبال الغرافه قطر در نشست خبری پیش از بازی با پرسپولیس گفت: «در حال حاضر همه بازیکنان تیم الغرافه در شرایط آمادگی مطلوبی به سر می‌برند. من بهترین بازیکنانم را برای بازی با پرسپولیس به میدان می‌فرستم و این قطعا مهم‌ترین کارم برای این بازی خواهد بود که باید آن را انجام دهم چرا که باید پیروزی از این بازی خانگی کسب کنیم. ما در بازی اول خوب ظاهر شدیم و بعد از تساوی با الهلال اکنون باید مقابل پرسپولیس برنده باشیم تا همچنان به صعود الغرافه از این گروه، امیدوار بمانیم. در این بازی الغرافه شانس استفاده از میزبانی را دارد و باید از آن بهره‌ببرد.» او ادامه داد:

«پرسپولیس بازیکنان خوبی دارد و بازی‌های موفقی را هم تاکنون پشت‌سر گذاشته است. این تیم حریفی بسیار جدی برای ما به شمار می‌آید و ما باید از حداکثر توانمان استفاده کنیم تا برنده باشیم.» سیلاس در پاسخ به این سؤال که آیا فرهاد مجیدی مقابل پرسپولیس که یک تیم ایرانی است انگیزه بیشتر یا کمتری خواهد داشت، افزود: «مجیدی مهاجم بسیار خوبی است. او همیشه بیشترین و بهترین تلاشش را برای موفقیت تیمش به کار می‌بندد. ما گروه دوستانه‌ای در تیم داریم و مجیدی هم از اینکه با این تیم است احساس راحتی دارد. او می‌خواهد رقابت‌های امسال را به بهترین وجه تمام کند. از اینکه مهاجمی چون او را در الغرافه دارم بسیار خوشحالم و مطمئنم او مقابل پرسپولیس با اینکه برابر تیمی از کشور خودش قرار می‌گیرد، بیشترین سعی خود را خواهد داشت تا بازی موفقی را برای تیمش انجام دهد. برای هر بازیکنی مهم‌ترین مسئله انجام یک بازی خوب است و اینکه چطور با موفقیت رقابت‌های یک سال را به پایان برساند.»

در این نشست محمد حارس نماینده بازیکنان الغرافه حاضر بود و درباره شرایط تیمش پیش از این بازی گفت: «ما مقابل الهلال هم خیلی خوب بازی کردیم و سعی می‌کنیم همان شرایط را در بازی با پرسپولیس حفظ کنیم و عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. می‌دانیم که پرسپولیس تیم خیلی قوی‌ای است و درمجموع تیم‌های این گروه تیم‌های مهمی هستند. هر بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که حریفان قوی و سرسختی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. الغرافه تلاش می‌کند بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذارد تا در ادامه راه مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق‌تر باشد.»

کد خبر 164806
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز