مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل انجمن مهندسی حمل‌ونقل ریلی ایران گفت: شبکه‌های ریلی دارای بیشترین ضریب ایمنی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری و بین شهری هستند و باید به‌عنوان یک راهکار اصلی در کنار سایر مدهای حمل‌ونقلی مورد توجه قرار گیرند.

سید ابوالفضل بهره دار با اشاره به اینکه توسعه به نوعی با ترافیک مرتبط است؛ عوامل انسانی، محیط‌زیست، افزایش آلاینده‌ها و انبوه وسایل نقلیه را از جمله دلایل این ارتباط بر شمرد و اظهار کرد: ما‌بین تراکم ترافیک و عدم‌تعادل بین عرضه و تقاضای سفر رابطه معناداری وجود دارد که نیازمند بازتعریف مشخصه‌های شهری از جمله رفتارهای ترافیکی است.

وی با اشاره به اهمیت مهندسی ترافیک به‌عنوان عامل مؤثر در بروز یا عدم‌بروز بسیاری از حوادث ترافیکی، افزود: در کنار این عامل، آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیک و اعمال قانون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ضمن اینکه امروزه محور برنامه‌ریزی‌های شهری در کلانشهرهای دنیا توسعه مترو است.

بهره دار توسعه مترو را اصل لاینفک زندگی شهروندان در دنیا دانست و اظهار کرد: این شبکه مطمئن و پر تردد ضمن داشتن مزایای فراوان زیست‌محیطی به تقاضای سفر شهروندان پاسخ روشن و اثربخش داده و در روان‌سازی ترافیک به‌عنوان معضل بی‌چون و چرای کلانشهر تهران و کاهش مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی و آلودگی هوا بسیار مؤثر است. وی با اعلام اینکه در 10 ماهه سال گذشته در تهران 800 نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باخته‌اند، تصریح کرد: تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا که خود متأثر از وضعیت ترافیک است نیز بسیار نگران‌کننده بوده و به‌عنوان سرلوحه مشکلات شهر در کلانشهر تهران، چاره‌جویی علمی و عملی را می‌طلبد.

مدیرعامل انجمن مهندسی حمل‌ونقل ریلی ایران در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکلات ترافیک از مسیر توسعه شبکه ریلی می‌گذرد و توسعه مترو نیز نیازمند کمک جدی دولت و نمایندگان دوره جدید مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 165244
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز