در حالی با اصرار برخی مسئولان و به‌رغم اعلام بی‌نیازی، مرکبات و سیب وارداتی وارد کشور شد که به‌دلیل فساد آنها هم‌اکنون هر سه روز یک کامیون 20 تنی از سردخانه‌های کرج به‌عنوان خوراک گاوها به دامداری‌های ورامین منتقل می‌شود.

میوه

به گزارش فارس، زمانی که زمزمه واردات به بهانه تامین نیاز شب عید شنیده می‌شد بسیاری از کارشناسان در مورد اثرات مستقیم و غیرمستقیمی که شاید تنها از نگاه تیز کارشناسان مغفول نمی‌ماند به مسئولان درباره مسائلی از قبیل تاثیر کاهنده در تولید داخل، افزایش قیمت، بی‌ثباتی در قیمت‌ها، تاثیر در فرهنگ مصرف، تغییر ذائقه‌ها، امکان شیوع وانتقال بیماری‌ها و غیره هشدار دادند، اما به‌رغم همه اینها و حتی اعلام بی‌نیازی از واردات و امکان تامین از تولید داخل محصولات پرتقال از کشورهای چین، مصر و ترکیه، سیب از ایتالیا و فرانسه و نارنگی از پاکستان به کشور سرازیر شد.

جدا از قیمت 4 برابری این محصولات نسبت به تولید داخل گزارش‌هایی وجود دارد که هر سه روز یکبار یک کامیون 20تنی از این محصولات وارداتی به گاوداری‌های منطقه ورامین منتقل می‌شود. سید احمدمیرجلیلی عضو اتحادیه ملی محصولات کشاورزی می‌گوید: از چند روز پیش میوه‌های وارداتی از نوع پرتقال که فاسد شده‌اند به گاوداری‌های شرکت اتکا پیشوای ورامین منتقل می‌شود.

کد خبر 165252
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز