همشهری آنلاین: رییس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دوره‌های آموزشی تکمیلی بین سطوح تحصیلی در شروع و یا حین کار در محیط کار، کارگاه و یا مراکز آموزش در قالب پودمان‌ها یا بسته‌های آموزشی از هر سطح ورودی تا عالی ترین سطح، طراحی و اجرا می‌شود.

عبدالرسول پورعباس در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به استقرار نظام ملی مهارت و فناوری بعنوان برنامه اصلی دانشگاه علمی کاربردی در سال 91، گفت: در این زمینه، مصوبات لازم اخذ و برنامه‌های مشخص و مدونی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه دوره‌های مهارتی در راستای استقرار این نظام ایجاد می‌شود، افزود: در سال جاری، سعی می‌شود دوره‌های نظری به دوره‌های مهارتی تغییر وضعیت بدهند.

پورعباس با بیان اینکه برنامه ایجاد نظام احراز شغل نیز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد، گفت: باید برای سی سال خدمت افراد برنامه آموزشی داشته باشیم که این یکی از مهمترین وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی به شمار می‌رود.

رییس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه در آینده هیچ‌کس حق احراز شغلی بدون اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای کشور را نخواهد داشت، افزود: مهمترین نقطه مثبت آن این است که از این پس نیروهای کشور در محافل بین‌المللی به رسمیت شناخته می‌شوند.

وی افزود: در آینده اولویت جذب در بخش دولتی و خصوصی با فارغ‌التحصیلان مهارتی خواهد بود.

پورعباس با اشاره به شیوه پذیرش دانشجویان مهارتی اظهارکرد: سیستم پذیریش دانشجویان مهارتی با سیستم‌های نظری متفاوت خواهد بود چراکه به علت شغل‌محور بودن رشته‌ها، افرادی که حداقل سه سال در شغل مربوطه فعالیت داشته‌اند می‌توانند در این سیستم جذب شوند.

کد خبر 165798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز