همشهری آنلاین: در حالی که اعضای شورای شهر از نصب دکل و دوربین‌های متعدد در سطح تهران انتقاد کردند و خواستار ساماندهی آن شدند، معاون عمرانی استاندار تهران گفت: هرچه تعداد دوربین‌های هوشمند در سطح شهر تهران افزایش یابد امکان کنترل دقیق‌تر و بیشتر موتورسیکلت‌ها نیز فراهم می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا محمودی با اشاره به ساماندهی موتورسیکلت‌ها گفت: هرچه تعداد دوربین‌های هوشمند در سطح شهر افزایش یابد امکان کنترل دقیق‌تر و بیشتر موتورسیکلت‌ها نیز فراهم می‌شود ضمن آنکه افراد نیز به سمت قانون‌گرایی سوق داده می‌شوند چرا که با کنترل دقیق‌تر از بروز تخلفات جلوگیری می‌شود.

وی همچنین به ایسنا گفته است: بر اساس مصوبه شورای ترافیک کشور و همچنین شورای اسلامی شهر تهران کنترل محدوده زوج و فرد با دوربین مورد تاکید قرار گرفته لذا با نصب بیشتر این دوربین‌ها در سطح شهر کنترل بهتر و دقیق‌تری بر نحوه تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها خواهیم داشت.

این در حالی است که روز گذشته، معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در صحن علنی شورا نسبت به نصب متعدد دوربین ها و دکل های مخابراتی انتقاد کرده و گفته بود: اگر قرار باشد که هر دستگاهی با میل خود در هر کجای شهر که بخواهد دکل و دوربین نصب کند، موجب نابسامانی است.

معاون عمرانی استاندار تهران درباره ضرورت‌های راه‌اندازی و جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های فعلی گفت: در شورای ترافیک و کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران استفاده از موتورسیکلت‌های برقی به عنوان یک ضرورت عنوان شده و استانداری تهران نیز از تولیدکنندگان این نوع موتورسیکلت‌ها حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‌های فعلی نه تنها مصوبه شورای عالی ترافیک کشور است بلکه در کاهش آلودگی هوای تهران موثر بوده و به عنوان یک نیاز باید در چرخه حمل و نقل کلانشهر تهران دیده شود.

پرداخت 100 میلیارد تومان جریمه رانندگی

محمودی همچنین از واریز بیش از 100 میلیارد تومان از محل درآمد حاصل از جرایم رانندگان پایتخت در شش ماهه دوم سال گذشته خبرداد و گفت: این مبلغ که رقم قابل توجهی است در بین شهرها، روستاها، نصب دوربین‌های هوشمند در سطح شهر و اداره کل راه وترابری استان توزیع می‌شود.

وی افزود: منابع درآمد حاصل از محل جرایم رانندگی نشان‌دهنده دو موضوع است که پس از اجرای قانون اصلاح جرایم راهنمایی و رانندگی میزان تخلفات افزایش یافته است اما با پرداخت این جرایم در راستای اصلاح این قانون درآمد حاصله در قسمت‌های مختلف شهرها و روستاهای استان هزینه می‌شود.

کد خبر 165808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز