مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از اتمام پروژه ارائه راهکارهای ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در بازار تهران خبر داد.



حميد قرباني در اين‌باره گفت: در شهر تهران با توجه به سرعت بالا و قيمت ارزان موتورسيكلت نسبت به ساير وسايل نقليه، از محبوبيت بالايي در ميان اقشار مختلف جامعه برخوردار است اما متأسفانه كاربران اين وسيله نقليه ازجمله گروه‌هاي آسيب‌پذير خيابان‌هاي شهري هستند و شدت تصادفات آنها در معابر شهري بسيار بالاست و از طرفي مورد توجه و استقبال اقشار متوسط و كم‌درآمد و به‌خصوص جوانان قرار گرفته است. وي افزود: اين پروژه در قالب پروژه‌هاي مطالعاتي متوسط مقياس توسط مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران انجام شده است و اميدواريم نتايج و خروجي‌هاي اين تحقيق در رفع مشكلات موجود به مردم و مسئولان منطقه كمك كند.

در اين پژوهش، پس از شناخت وضع موجود موتورسواران از نظر ايمني، پاركينگ، اقتصاد، خانواده و نظاير آن اقدام به تحليل و نيازسنجي اين مطالعات شده و نهايتاً به ارائه راهكارها براساس نيازهاي احصا شده براساس بازه‌هاي زماني كوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت جهت اجرا در منطقه اقدام شده است.

آمارها نشان مي‌دهد بيشترين سرانه مالكيت موتورسيكلت در شهر تهران مربوط به منطقه بازار تهران است، زيرا به ازاي هر هزار نفر جمعيت حدوداً ۸۵ موتورسيكلت در اين منطقه وجود دارد. مهم‌ترين دليل استفاده از موتورسيكلت در كلانشهر تهران به‌خصوص در منطقه۱۲ شهرداري مربوط به جابه‌جايي مسافر، جابه‌جايي كالا، انتقال كالا بين مراكز خريد و ادارات و انجام مأموريت‌هاي بانكي مي‌شود. ازطرف ديگر قرارگيري منطقه بازار در محدوده اصلي طرح ترافيك موجب شده است به‌ترتيب ۳۶درصد وسايل نقليه ورودي و ۳۰درصد وسايل نقليه خروجي از اين محدوده را موتورسيكلت‌ها تشكيل‌دهند.

کد خبر 267533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha