مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

خبرهای ارسالی از مناطق مختلف کشور همچنان از خسارات ناشی از بارش شدید باران، جاری شدن سیل و تندبادها حکایت می‌کنند و مسئولان جاده‌ای و مدیریت بحران کشور از مردم خواستند تا از تردد غیر‌ضروری در سطح شهر یا روستای خود و سفر غیرضروری در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.

طبق آخرین پیش‌بینی‌های سازمان‌ هواشناسی کشور، ناپایداری‌های جوی همچنان ادامه دارد و دست‌کم 25 استان کشور طی امروز و فردا هوایی ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد خواهند داشت. در همین خصوص روز گذشته مرکز مدیریت راه‌های کشور محور هراز واقع در استان مازندران را به‌علت ریزش سنگ در منطقه وانا مسدود اعلام کرد.

این مرکز در اطلاعیه‌ای دیگر از بسته شدن محور فرعی آشخانه - شهرآباد - کلاله در استان خراسان‌شمالی خبر داد و اعلام کرد: این محور به‌‌منظور پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی همچنان مسدود خواهد بود. همچنین فرماندار شهرستان رودبار نیز محور قزوین - رشت را مسدود اعلام کرد. موذن در این خصوص گفت: بارش شدید باران سبب جاری شدن سیل و به‌همراه آوردن صدها تن گل‌ولای و بسته شدن مسیر جنوب به شمال در داخل شهر رودبار شده است.

فرماندار رودبار ادامه داد: جاری شدن ناگهانی سیل یک‌دستگاه کامیون و 2دستگاه وانت‌بار را به زیر گل و لای برد ولی این سیل تلفات جانی نداشته است. در همین زمینه حجت شعبانپور، مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان به ایرنا گفت:150 متر مسیر جاده قدیم قزوین به رشت در محور منجیل به رودبار و رشت روبه‌روی بیمارستان رودبار حدود ساعت 6صبح دیروز به‌دلیل ریزش کوه مسدود شده است. البته به گفته این مقام مسئول این محور قرار بود تا ساعت 17 روز گذشته بازگشایی شود اما تا لحظه تنظیم این خبر گزارشی مبنی بر بازشدن این محور به دست ما نرسیده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان همچنین محور فومن به ماسوله را مسدود اعلام کرد و گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب موجب رانش کوه در مسیر فومن به ماسوله شده و این مسیر نیز مسدود است.

خسارت‌های پی‌در پی بر اثر سیل و توفان

با شروع بارش‌های اخیر که شدید‌ترین آنها روز یکشنبه هفته جاری بود، خسارت دیدن کشتزارها، باغ‌ها و راه‌های ارتباطی نیز آغاز شد. به‌طور نمونه سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی گفت: عمده خسارت‌ها در این استان مربوط به باغ‌ها، زمین‌های زراعی و راه‌های ارتباطی روستای بدرانلو در شهرستان بجنورد و منطقه گرماب در شهرستان مانه و سملقان گزارش شده است. محمد آروین افزود: بر اثر سیل یک‌پل‌ارتباطی و 100متر از طول راه مسیر شهرآباد - کلاله در محدوده شهرستان مانه و سملقان تخریب شد که خسارات این پل حدود 5 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. در شهرستان کوثر استان اردبیل نیز وقوع سیلاب خسارات گسترده‌ای را برجای گذاشت. مدیرکل بحران این استان گفت: این سیلاب منجر به تخریب تعدادی از بافت‌های فرسوده و وارد‌شدن خسارات به برخی از مزارع شده است.

فرماندار صومعه‌سرا نیز گفت: بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه ماسوله رودخان، سیل به صدها خانه مسکونی و تاسیسات آب و برق در دهستان کسماء از توابع این شهرستان در استان گیلان خسارت وارد کرد. کریم شعبانی افزود: با این بارش‌ها که از شب سه‌شنبه در گیلان آغاز شد، بیش از یکصد واحد مسکونی به‌طور کامل دچار آبگرفتگی شد. وی اظهار کرد: آب به‌طور کامل مدرسه راهنمایی باغچه‌بان دهستان کسماء را فرا گرفته و دانش‌آموزان این مدرسه توسط کامیون‌های راه و ترابری و شهرداری صومعه سرا نجات یافته و به منازلشان منتقل شدند.

در همین حال مدیرکل بحران و حوادث غیرمترقبه گیلان خسارات ناشی از سیلاب و ریزش کوه در استان را 15 میلیارد ریال برآورد کرد. افشین عزیزی افزود: این خسارات به راه‌های ارتباطی استان، سردهنه‌های کشاورزی و برخی از اراضی استان وارد شده است.

کد خبر 166955
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز