چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه بورس: فعالان بازار سرمایه به همراه چند تن از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی، طی نشستی از تشکیل فراکسیون بازار سرمایه در مجلس حمایت کردند.

به گزارش همشهری، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست تبیین جایگاه فراکسیون بازار سرمایه در مجلس با بیان اینکه مجلس هشتم با تصمیم‌ها و مصوبات خوب اقتصادی همچون برنامه پنجم توسعه، قانون بهبود فضای کسب و کار و اصلاح قانون گمرک فعالیت قابل‌قبولی در عرصه اقتصاد داشت، گفت: معدل تخصص و تجارب نمایندگان منتخب مجلس نهم از نمایندگان ادوار سابق مجلس بالا‌تر است.

وی ضمن حمایت از تشکیل فراکسیون بازار سرمایه ابراز امیدواری کرد: با راهیابی جوانان متخصص بازار سرمایه به مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس فعال‌تر شوند و کارایی بازار سرمایه نیز با فعالیت‌های این نمایندگان بیشتر شود.غلامرضا مصباحی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار هم از راه‌اندازی ابزار جدید مالی به‌عنوان اسناد خزانه اسلامی درآینده نزدیک خبر داد و گفت: باید از طریق اصلاح و تدوین قوانین مورد نیاز در مجلس و توسعه ابزار تامین مالی فضای بازار سرمایه کارا‌تر شود.

محمدرضا پورابراهیمی، عضو شورای بورس و نماینده منتخب مجلس نهم نیز در این نشست گفت:هدف از راه‌اندازی فراکسیون بازار سرمایه فراهم کردن بستر اصلاح ساختار‌های بازار‌های پول و سرمایه در گام اول است. وی تاکید کرد: حضور افرادی که با ادبیات اقتصاد و مدیریت مالی آشنایی دارند برای کارآمدی اقتصاد کشور در دهه عدالت و پیشرفت اقتصادی ضروری است. وی با اشاره به اینکه با پیشرفت‌های بازار سرمایه مفاهیم کاربردی بورس در جامعه گسترش یافته، افزود: باید مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه بازار سرمایه برای توسعه و رونق اقتصاد کشور برای مسئولان تبیین شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده مطلوبی شود. پورابراهیمی در ادامه پیشنهاد داد این فراکسیون، فراکسیون بازار‌های مالی نامگذاری شود. در پایان نیز تصمیم گرفته شد پورتال الکترونیک برای ارتباطات فعالان بازار سرمایه و نمایندگان مجلس طراحی شود.

کد خبر 167889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز