همشهری آنلاین: تازه‌ترین حجم‌های کامبیز صبری با پاسداشت معماری ایرانی در گالری خاک به نمایش درآمده‌اند.

هنرجدید

به گزارش ایسنا،این هنرمند مجسمه‌ساز درباره جدیدترین تجربه‌های خود گفت: این آثار در ادامه تجربه‌های پیشینم است، که این بار با نشانه‌هایی از معماری ایرانی تلفیق شده‌ا‌ند.

او ادامه داد: فضای ذهنی‌ام در این مجموعه براساس تجربه‌ای است که انسان‌ها در طول تاریخ هزار و چند ساله خود در زندگی داشته‌اند. در ساختمان‌ها زندگی کرده‌اند و من از دریچه نگاه آنها به این بناها می‌نگرم.

او که یکی از کارهایش در این مجموعه با نگاه به بنای «شمس العماره» خلق شده است، بیان کرد: می‌خواهم ببینم حافظه ذهنی ما تا کجا قد می‌دهد و این نکته را مرور کنم که زمانی چه افرادی در شمس العماره زندگی کرده‌اند و تجسم کنیم که چه رفت و آمدهایی در این مجموعه وجود داشته است. در واقع تجربه زندگی آنها را از دریچه هنر مرور می‌کنم.

صبری افزود: مشبک‌کاری و آجرکاری‌های کوفی و بازی‌های روی دیوارهای آجری نیز یکی دیگر از تجربه هایم در این مجموعه است؛ به گونه‌ای که تمام این آثار در مکان اتفاق افتاده است و به شخصه موقع خلق اثر در آن مکان حضور داشته و کار را طراحی کرده‌ام.

این هنرمند مجسمه‌ساز تجربه‌های جدیدش را پاسداشت معماری از نگاه یک هنرمند دانست و افزود: می‌خواهم نگاه دقیق تری به این بناهای تاریخی و جزئیات آن داشته باشیم و ارزش‌های تک تک این آثار را به گونه‌ای دیگر و متفاوت درک کنیم.

مثلا در یکی از کارها که آسمان خراشی در آن وجود دارد به نوعی اشاره به معماری گذشته و دلتنگی آدم‌های امروز می‌کند.

صبری در این مجموعه پنج اثر را رو درروی مخاطبان قرار می‌دهد که هر کدام از آنها نامی دارند.

«تا جایی که به یاد دارم»، «گسترش حافظه»، «آن وقت‌ها آسمان را جور دیگر می‌دیدم»، «لایه‌های پنهان» و «سایکوتراپی» اسامی این پنج حجم است که از دیروز در گالری خاک به نمایش درآمده‌اند.

علاقمندان می‌توانند تا 27 اردیبهشت ماه روزانه به غیر از شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 از این آثار به نشانی شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری،کوچه ژیلا از این آثار دیدن کنند.

 

کد خبر 168047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز