همشهری آنلاین: با گذشت بیش از یک ماه از آغاز تدوین لایحه برای کاهش تبلیغات خارجی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، معاون برنامه ریزی استاندار تهران ادعا کرده است که " در حال حاضر میزان تبلیغات کالاهای خارجی در شهر افزایش یافته است."

به گزارش همشهری آنلاین، تبلیغات شهری یکی از موضوعات مهمی است که همزمان با نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به سال "حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی" نمود بیشتری پیدا کرده و ذهن بسیاری از برنامه ریزان را به خود مشغول ساخته است؛ تبلیغاتی که قطعا سلیقه خانوارها و سبد کالای آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این موضوع مهم در همان ابتدای سال از سوی مسئولان شهرداری تهران نیز مورد توجه قرار گرفت و آنها خبر از تدوین لایحه‌ای برای کاهش تبلیغات خارجی در سطح شهر دادند؛ لایحه‌ای که قرار است در شورای شهر تهران تصویب شود.

اما با گذشت بیش از یک ماه از آغاز تدوین این لایحه، معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران امروز به فارس گفته است: در حال حاضر میزان تبلیغات کالاهای خارجی در شهر افزایش یافته و جلسه‌ای در این خصوص با اصناف برگزار شده است.

اما سید محمدجواد شوشتری، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران این موضوع را رد کرده و گفته است: "کسانی که ادعا می‌کنند تبلیغات کالاهای خارجی در شهر بیشتر است سند بیاورند زیرا آمارهای ما نشان می‌دهد که درصد کمی از تبلیغات محیطی به کالاهای خارجی اختصاص دارد."

بیل بردهای کالاهای خارجی کمتر از داخلی است

شوشتری به مهر گفته است: میزان قابل توجهی از تبلیغات شهری به کالاهای داخلی اختصاص دارد و بررسی‌های ما نشان می‌دهد بیلبردهای کالاهای خارجی نسبت به کالاهای داخلی کمتر است.

البته شوشتری بر این نکته نیز تاکید داشته که "محتوای تبلیغات بر عهده سازمان زیباسازی نیست و مسئولیت آن با وزارت ارشاد است" مسئله‌ای که به گفته وی یکی از موضوعات پر چالش بین شهرداری و وزارت ارشاد است و گاهی موجب می‌شود شهرداری زیر بار برخی تبلیغات نرود.

تدوین لایحه‌ای برای کاهش تبلیغات خارجی

شوشتری با بیان اینکه لایحه‌ای برای کاهش تبلیغات خارجی در سطح شهر در حال تدوین است که به زودی به شورای شهر ارسال می شود، گفت: در این لایحه پیش بینی‌های لازم مانند افزایش هزینه تبلیغات خارجی، کاهش تعرفه‌های محصولات داخلی و... در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال به عنوان حمایت از تولیدات ملی قرار است جلسه‌ای با وزارت بازرگانی و ارشاد و مجمع امور صنفی تبلیغات برگزار شود.

شوشتری ادامه داد: در سال گذشته تبلیغات فرهنگی در مقایسه با تبلیغات تجاری 30 درصد افزایش داشته است؛ همچنین سعی شده است تبلیغات بر روی عرشه پل‌ها کاسته شود.

کد خبر 168392
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز