سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه شهری: انجام تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌ها ممنوع است. مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از متوقف شدن تعدادی اتوبوس به همین دلیل خبر داد.

رئیس شورای شهر تهران در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی شهر تهران، در عین حالی که از طرح موضوع تبلیغات روی سقف و بدنه تاکسی‌ها آن هم با شرایط خاص و هماهنگی کامل دستگاه‌های مربوطه سخن گفت اما تاکید کرد: با توجه به تعداد قابل توجه تبلیغات در سطح شهر تهران فکر نمی‌کنم، تبلیغات روی تاکسی‌ها دیگر لازم باشد.

وی همچنین در پاسخ به اعتراض محمد علی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در مورد ساماندهی وضعیت آژانس‌ها گفت: با توافقاتی که در این باره بین وزارت بازرگانی با سازمان تاکسیرانی صورت گرفته، قرار شده آژانس‌ها زیرمجموعه تاکسیرانی قرار گیرند که این توافق ابلاغ شده، اما هنوز اجرایی نشده است.

رسیدگی به وضعیت تاکسی‌های خصوصی

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهرخواهان اصلاح شیوه‌ای شد که براساس آن شرکت‌های خصوصی بابت تحت پوشش قراردادن هر تاکسی 200 هزار تومان وجه نقد دریافت می‌کنند که این وجه باید به‌صورت تعهدی و در قالب ضمانت بانکی اخذ شود.
شکیب تاکید کرد: برخی از شرکت‌های خصوصی تاکسی  از رانندگان تا یک میلیون تومان به‌عنوان ودیعه دریافت کرده‌اند که باید قول دهند این پول‌ها را باز گردانند.وی با اشاره به اینکه داشتن شرکت خصوصی تاکسیرانی سود آور است، گفت: اگر یک شرکت 1600 تاکسی را در اختیار داشته باشد بابت دریافت حق عضویت از3 نوع تاکسی بی‌سیم، ون و سبز، ماهانه 70 میلیون تومان درآمد خواهد داشت که حتی اگر نیمی از آن را هزینه کند 30 میلیون تومان است.

به گفته رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران، براساس پیشنهاد این کمیسیون باید هر تاکسی بی‌سیم برای فعالیت به‌صورت ماهانه، 40 هزار تومان، تاکسی‌های سبز و ون بدون بی‌سیم ماهانه 20 هزار تومان و خودروهای شخصی ساماندهی شده باید ماهانه 15 هزار تومان به شرکت‌های خصوصی بپردازند.

وی با اشاره به مواد دستورالعمل پیشنهادی کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای تاسیس شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی این شرکت‌ها باید تعهدی را به سازمان ارائه دهند که میزان آن 600 میلیون تومان است که به‌صورت نیمی ضمانت بانکی و نیمی سفته از شرکت‌ها دریافت می‌شود.وی تاکید کرد: همچنین شرکت‌های خصوصی باید بابت هر خودرویی که به خدمت می‌گیرند یک میلیون تومان به‌صورت سفته به سازمان تاکسیرانی تعهد دهند.

شکیب یادآور شد: علاوه بر این صدور پروانه فعالیت 10 میلیون تومان و اعتبار این پروانه‌ها 2 سال اما قابل تمدید است.به گفته وی میزان فضای در اختیار هر شرکت تعیین شده و حداقل پارکینگ نیز باید مشخص باشد.در نهایت لایحه ضوابط تاسیس و فعالیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی شهر تهران با انجام اصلاحاتی به تصویب رسید.

کمیته انضباطی جوابگوی شمار تاکسی‌ها و تخلفات‌شان نیست

روز گذشته در جریان بررسی لایحه تاسیس و فعالیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی شهر تهران، نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: کمیته انضباطی فعلی جوابگوی تعداد تاکسی ها و تخلفات قابل توجه آنها نیست. حسن بیادی به سن خودروهای به‌کار گرفته شده در شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی اشاره کرد وافزود: باید تکلیف شود که این خودروها بیش از 10 سال در زمان ورود سن نداشته باشند.

وی تاکید کرد: همین حالا هم کمیته انضباطی تاکسیرانی برای بررسی تخلفات تاکسیرانان کفاف نمی‌دهد، چرا که تعداد تاکسی‌ها و تخلفات آنها بسیار زیاد است و حتما باید کمیته‌ای مجزا برای این شرکت‌های خصوصی و تخلفات آنها تشکیل شود. بیادی با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی تصریح کرد: اگر تعداد تاکسی‌های در اختیار یک شرکت بیش از هزار و 600 دستگاه باشد کنترل آنها بسیار مشکل خواهد بود.

کد خبر 66397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز