پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: ماموران امنیتی مالزی دوشنبه 26 فوریه (7 اسفند) خبر از بسته شدن دو سایت اینترنتی، دو حساب بانکی و بازپرسی از چندین نفر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مقامات پلیس کوالالامپور می‌گویند این افراد متهم به یک کلاهبرداری جهانی از طریق اینترنت هستند.

گزارش ماموران امنیتی مالزی حاکی از  آن است که این کلاهبرداری از زمان درخواست مسئولان آژانس‌های مالی دبی مبنی بر احتیاج به سرمایه‌گذاری علاقه‌مندان در پروژه عظیم تجاری- بازرگانی کمبریج کپیتال آغاز شده است.

این کلاهبرداران با تمرکز بر روی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در استرالیا و سنگاپور به صورت صوری آنها را به سمت سایت خود منحرف می‌کردند( با ایجاد لینک بر روی سایت کمبریج کپیتال).

آنها با وعده سرمایه‌گذاری در پروژه کمبریج و دو بازار مالی  تقلبی مربوط به دبی ، و  راه‌اندازی دو سایت برای این منظور، دو حساب بانکی در مالزی و ارائه شماره تلفن و فکس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی در کشورهای آمریکا، انگلیس و دبی موفق شده‌اند اطمینان تعدادی از سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کنند.

پلیس امنیتی بر طبق قانون ضد پولشویی این کشور دستور به مسدود کردن دو حساب بانکی و دو سایت اینترنتی که به کمبریج کپیتال لینک داشته‌اند، داده است. این دو حساب بانکی ، مجموعا 1.6 میلیون رینگیت معادل 457000 دلار  موجودی داشته‌اند.

پلیس تاکنون  افراد بسیاری را جهت بازپرسی احضار کرده و همچنین تحقیقات بسیاری را در آمریکا، استرالیا، دبی و ... انجام داده تا افرادی را که توسط این گروه فریب خورده‌اند، شناسایی کند و هرچه سریعتر  کلاهبرداران را دستگیر کند.

هنوز  هیچکدام از این کلاهبرداران اینترنتی به دام پلیس نیفتاده‌اند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 16867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز