همشهری آنلاین: هم اندیشی منتخبان مجلس نهم با حضور تعدادی از منتخبان این مجلس از جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری و مستقل‌ها با سخنرانی غلامعلی حداد عادل کاندیدای ریاست مجلس نهم برگزار شد که حداد عادل در این نشست در مورد ریاست مجلس نهم، گفت: داوطلب ریاست مجلس می‌شوم، حتی اگر غیر خودم کسی به من رأی ندهد.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه رقابت تنگاتنگ میان علی لاریجانی و حداد عادل برای کسب کرسی ریاست مجلس نهم، دیشب حداد عادل در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، میزبان منتخبانی از مجلس نهم بود.

در این گردهمایی که با نام هم اندیشی منتخبان مجلس نهم برگزار شده بود. جمعی از نمایندگان مجلس نهم از جبهه متحداصولگرایان، جبهه پایداری و مستقل‎ها حضور داشتند.

به گزارش مهر، احمد سالک نماینده اصفهان از جبهه متحد، اسماعیل کوثری نماینده تهران و کاندیدای مشترک جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان، حسین قاضی زاده منتخب اول مردم مشهد در مجلس نهم، مرتضی آقاتهرانی منتخب تهران در مجلس از جبهه پایداری ، همچنین جعفرزاده منتخب اول شهرستان رشت که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرده بود و نیز منتخبانی از شیراز و دیگر شهرهای بزرگ کشور از جمله سخنرانان این همایش بودند و مراسم نیز با سخنرانی حداد عادل پایان یافت.

این نشست در حالی از سوی حداد عادل برای کسب صندلی ریاست برگزار شد که پیش از این نیز در هفدهم اردیبهشت ماه، رسانه خبری مبنی دعوت حداد عادل از شصت نفر از منتخبان مجلس نهم برای حضور در دفترش مخابره کردند.

دعوتی که به دلیل پذیرایی دعوت شدگان با سبزی پلو و ماهی به همین نام معروف شد. البته این دعوت حداد از منتخبان مجلس نهم را نباید اولین گام‎های او برای به دست آوردن ریاست مجلس دانست، چون پیش از این نیز حداد عادل میزبان نمایندگان در شلمچه بود. تا زمینه را برای ریاست خود بر مجلس بعدی هموار کند.

می‎توانید خلاصه صحبت‎های حداد عادل در آخرین گردهمایی با برای کسب صندلی ریاست مجلس را به نقل از خبرگزاری فارس در متن زیر بخوانید:

  • پس از سکوت 4 ساله در مقطع تبدیل مجلس هشتم به مجلس نهم احساس تکلیف کردم و اگر تا روز رای‌گیری زنده باشم، داوطلب ریاست مجلس می‌شوم ولو اینکه غیر خودم کسی به من رأی ندهد؛ بنده نزد خدا حجت دارم و شما هم حجت دارید و به آن عمل کنید.
  • بنده از دولت که نیروهایش را برای آن انتخاب بسیج کرد، گله‌ای ندارم، بلکه ‌فقط نگاه کردم و چیزی نگفتم.
  • در مجلس نهم در درجه اول حفظ وحدت اصولگرایی مهم است چراکه وظیفه مجلس تنها انتخاب رئیس مجلس نیست و آن ابتدای کار است و انتخاب اعضای هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایح، موضع‌گیری‌ها همه احتیاج به وحدت اصولگرایان دارند.
  • متاسفم از اینکه عده‌ای در اصولگرایی با نام دیگری بخواهند انشقاق و انشعاب راه بیندازند چراکه مهمترین مسئله برای مجلس نهم تقویت و حفظ فراکسیون اصولگرایان و افزایش کارکرد اصولگرایی با حفظ مرز آن با غیراصولگرایان است و بنده بر سر این مرز پافشاری دارم.
  • آنچه در 24 اسفند تحت عنوان سؤال از رئیس جمهور شکل گرفت، نه تنها به اقتدار مجلس نیفزود بلکه از اقتدار مجلس و نظام کاست و دشمنان را شاد کرد.
  • رابطه تقابل با دولت باید به رابطه تعامل با دولت بدل شود البته همه این مسئله در دست مجلس نیست اما در آنجایی که مصلحت نظام اقتداء می‌کند، برای کاستن از تشنج و اختلاف رئیس مجلس کوتاه بیاید چراکه رهبری فرمودند اگر طرف دیگر کوتاه نیامد، شما کوتاه بیاید.
  • بنده از طرفداران فتنه انتظار حمایت ندارم و منتظر انتقام آنها هستم.
  • بنده تکلیفم این است که در این میدان وارد شوم و شما هر چه وظیفه‌تان بود، عمل کنید و انشاءالله که برای خدا باشد و مجلسی بهتر از مجالس قبل شکل گیرد.
کد خبر 170229
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز