همشهری آنلاین: با رای نمایندگان مجلس شرکت‌های بیمه موظف شدند ۱۰ درصد از اصل حق بیمه شخص ثالث را به صورت هفتگی به درآمد عمومی واریز کنند و عدم اجرای این حکم، تصرف غیر مجاز در وجوه به اموال عمومی محسوب ‌می‌شود.

با رای نمایندگان مجلس  شرکت‌های بیمه موظف شدند ۱۰ درصد از اصل حق بیمه شخص ثالث را به صورت هفتگی به درآمد عمومی واریز کنند و عدم اجرای این حکم، تصرف غیر مجاز در وجوه به اموال عمومی محسوب ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۱ در جز بند ۱۵ تصویب کردند که شرکت‌های بیمه موظفند بدون دریافت وجوه اضافی از بیمه گذار ۱۰ درصد اصل ۷ بیمه شخص ثالث دریافتی را به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰‌، ۱۱۱ جدول شماره ۵ این قانون واریز کنند و عدم اجرای این حکم تصرف غیر مجاز در وجوه و اموال عمومی محسوب ‌می‌شود.

سازمان‌های بیمه موظف شدند ۶۰ درصد از صورتحساب‌های مراکز بهداشتی را پرداخت کنند

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۱ جز ۲ بند ۱۵ این لایحه را بررسی کردند و به توافق رسیدند که کلیه سازمان‌های بیمه گر خدمات درمانی موظف شوند ۶۰ درصد صورت حساب‌های ارسالی از سوی موسسات و مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های طرف قرارداد را قبل از رسیدگی حداکثر ظرف مدت دو هفته به عنوان علی الحساب و بقیه مطالبات را حداکثر تا سه ماه پس از تحویل اسناد مربوط پرداخت کنند.

درصورت عدم اجرای این بند سازمان‌های بیمه گر موظفند ضرر و زیان آن را سالیانه به نرخ ۱۵ درصد جبران کنند.

کد خبر 170730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز