همشهری آنلاین: مدیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام برای میهمانی و نقل و انتقال دانشگاه‌های کشور تا فردا یکشنبه 31 اردیبهشت، گفت: تاکنون حدود 26 هزار دانشجو در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

مجتبی بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهلت اعلام تقاضای نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های کشور فردا به اتمام می‌رسد، گفت: مهلت تعیین شده تمدید نمی‌شود.

وی با اشاره به تعداد ثبت‌نام کنندگان، اظهار کرد: این تقاضا‌ها برای دانشجویان شاغل به تحصیل و سال تحصیلی 92ـ 91 است و برای سال تحصیلی 93 ـ 92 اردیبهشت ماه سال آینده زمانی تعیین می‌شود.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، با اشاره به دانشجویان ورودی جدید، تصریح کرد: این دانشجویان می‌توانند از مهر آینده از طریق سامانه سازمان سنجش برای نقل و انتقال و میهمانی خود اقدام کنند.

وی با تاکید بر این نکته که این مهلت آخرین فراخوان تقاضای نقل و انتقال و مهمانی برای دانشجویان در سال جاری است، گفت: از این پس به دو علت یک فراخوان در سال اعلام می‌شود اول اینکه دانشجویان در گذشته برای هر ترم بایستی درخواست می‌دادند که این نگرانی و دغدغه برای خانواده و دانشجویان وجود داشت که مطمئن نبودند که برای نیمسال بعد پذیرش می‌گیرند یا خیر. از طرف دیگر با اعلام یک فراخوان در سال فرصت بیشتری به دانشگاه‌ها برای رسیدگی دقیق‌تر داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه دانشجویان ورودی جدید به خصوص دانشجویان دختر برای نقل و انتقال و مهمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه برای دانشجویان ورودی جدید سامانه‌ای طراحی نشده است، این افراد می‌توانند از طریق مهمانی مبنا اقدام کنند تا از ترم اول در دانشگاه مورد نظر خود مهمان شوند.

پذرافشان در خاتمه با بیان اینکه از امسال امیدواریم دانشجویان ورودی جدید بتوانند مهمانی بگیرند، گفت: پیش از این 50 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها برای این دانشجویان داده شده بود که الان این ظرفیت بیشتر شده است.

کد خبر 171086

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز