مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد از اعلام آمادگی این اداره‌کل برای صدور مجوز تاسیس دفاتر نمایندگی رسانه‌های خارجی در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وزارت ارشاد

به گزارش همشهری آنلاین؛ "محمدجواد آقاجری" در گفتگو با مهر، با اعلام آمادگی این اداره‌کل برای صدور مجوز تاسیس دفاتر نمایندگی رسانه‌های خارجی در کشورمان، کشورهای حوزه آمریکای لاتین و کشورهایی را که در آنها بیداری اسلامی رخ داده است، از اولویت‌های این حوزه برشمرد.

وی هدف از این کار را شناساندن هرچه بیشتر ایران به مردم سراسر جهان دانست و گفت: متاسفانه مردم بعضی از کشورها، هنوز ایران را آنطور که باید، نمی‌شناسند و این در حالی است که ما بارها به مسئولان دفاتر نمایندگی رسانه‌های خارجی در ایران گفته‌ایم که به جای تمرکز بر بحث‌های سیاسی، مسائل و جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران را مد نظر قرار دهند.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد در عین حال تاکید کرد: ایران در هر حال کانون خبری برای رسانه‌های دنیا است.

آقاجری با اشاره به ادامه برنامه‌های دعوت از روزنامه‌نگاران خارجی برای بازدید از ایران و دیدار با مسئولان کشورمان از جمله وزیر ارشاد اضافه کرد: با توجه به دو مناسبتی که تا پیش از نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پیش است؛ یکی جایزه «صلح و عدالت» و دیگری جایزه «سیدجمال‌الدین اسدآبادی»، به زودی تعدادی از روزنامه‌نگاران کشورهای خارجی برای پوشش این دو رویداد بین‌المللی به ایران دعوت خواهند شد.

وی درباره برنامه اداره‌کل رسانه‌های خارجی برای پوشش خبری برنامه‌های گرامیداشت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در نیمه خرداد هم گفت: تا این لحظه رسانه‌های خارجی مقیم ایران درخواست‌هایشان را به دفتر مربوطه ارائه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم این برنامه توسط 120 رسانه خارجی که در ایران دفتر دارند، پوشش داده شود.

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد همچنین آمادگی این اداره‌کل را برای بررسی درخواست دیگر رسانه‌های خارجی برای پوشش خبری برنامه‌های گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) اعلام کرد.

 

 

کد خبر 171199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز