اگر زمانی خواستید به جابه‌جایی وسایل سنگین بپردازید، نیازی نیست که حتما وانت‌بار و یا کامیون خبر کنید، می‌توانید مانند راننده این خودرو کارتان را آسان کرده و از همه مهم‌تر در هزینه هم صرفه جویی کنید، اما اگر هر گونه صدمه‌ای به وسایل و ماشین‌تان وارد آمد و احیانا تصادف کردید، پای خودتان!

خب با این حساب هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند وجود این احتمالات را هر چند به‌صورت ضعیف، به جان بخرد. حتما فکر می‌کنید که باید به شجاعت راننده این خودرو آفرین گفت و دست فرمان وی را ستود! اما انصافا آیا نام این بی‌احتیاطی را می‌توان شجاعت گذاشت؟ برخی متأسفانه به انجام هرگونه کار خلاف قاعده و بیرون از قانون، شجاعت می‌گویند و انتظار دارند که برای این قبیل کارها نشان لیاقت و شجاعت دریافت کنند.

حال آنکه هیچ کار بیرون از قاعده و روالی نیست که عاقبت سر از مخاطرات و امور ناخوشایند درنیاورد. بی‌ترید راننده این خودرو بار اولش نیست که این کار را می‌کند و شاید بار آخرش هم نباشد. او لابد پیش خودش گمان کرده که اگر یکی دوبار خطری متوجه وی نبوده، پس مجوز همیشگی برای این کار را دارد. همانگونه که در عکسی که مسعود شاهی آن را فرستاده است، می‌بینید، راننده خودرو، اقدام به جابه‌جایی این همه فرش کرده است.

به هر حال اگر قرار بود خودرویی که برای جابه‌جایی مسافران ساخته شده کار یک وانت‌بار یا نیسان را هم انجام دهد، پس چه نیازی به ساختن وانت بار بود؟ و از همه مهم‌تر آنکه پیامدها و احتمالات خطرزایی که به این شیوه متوجه دیگر شهروندان است، چه می‌شود؟

کد خبر 173485
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز