یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

راستش آنقدرها هم که رسانه‌ها این همه درباره کمبود و نبود جای پارک در تهران و دیگر شهرهای بزرگ داد سخن می‌دهند و قلم فرسایی می‌کنند، حقیقت ندارد.

این عکس را که ببینید، متوجه نادرست بودن این ادعا می‌شوید. عکس نشان می‌دهد که با کمی جست و جو و به کاربردن هوش و ذکاوت خود می‌توان معادله دومجهولی پارک کردن را در شهرهای بزرگ حل کرد! با این حساب از حالا باید در انتظار کشف جاهای جدیدتری هم برای پارک بود؛ نظیر بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری.

از قرار معلوم کم کم منطق ماشین همه جا را به اشغال خود در می‌آورد؛ به‌طوری که عرصه برای شهرنشینان تنگ می‌شود. بی‌دلیل نیست که در برخی از نقاط شهر تردد خودروها از آدم‌های آن حوالی بیشتر است. عکسی را که می‌بینید، نمونه‌ای از غلبه همین منطق (ماشینی) است. راننده این خودرو هم به خیال خود جای پارک خوبی پیدا کرده و آن را به شیوه‌ای که می‌بینید پارک کرده است.

این راننده حتما فراموش کرده که با این پارک غیرمجاز خود، خواسته یا نا خواسته هم پیاده‌رو را در اشغال ماشین خود قرار داده است و هم باغچه حاشیه خیابان را. بنابراین از این پس شهروندان نگران رفتن به موزه خودرو نباشند، می‌توانند آنها را در گوشه و کنار شهر، از جمله در همین باغچه‌های شهری به تماشا بنشینند و راستی چقدر دلگیر و خسته‌کننده است تصاویری این چنین.

کد خبر 173629
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز