پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

ندا انتظامی: سال گذشته با توجه به برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر عروسکی و اجرای 3 نمایش عروسکی در مجموعه‌ سالن‌های تئاتر شهر، نمایش عروسکی، سال خوبی را تجربه نکرد.

هرچند که حسین پارسایی همزمان با جشنواره تئاتر عروسکی قول داده بود که در انتخاب سالن و قرارداد با گروه‌های تئاتر برخورد یکسانی صورت خواهد گرفت.

علی پاکدست مدیر کانون تئاتر عروسکی اداره کل هنرهای نمایشی درباره اکران نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاتر عروسکی گفت: در مجموع پنج نمایش عروسکی به تئاتر شهر معرفی کردیم که از این میان 3 نمایش اجرا شدند و وضعیت اجرای دو نمایش دیگر مشخص نشده است، در حالی که قرار بود این نمایش‌ها تا پایان امسال نوبت اجرای عمومی بگیرند.»

3 نمایش «طوطی پر» (زهرا صبری)، «پهلوان پنبه» (فریبا رئیسی) و خواب دیدم پاره‌های ماه چون پری بارد» (مریم معینی) از جمله نمایش‌هایی بودند که در مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند.

اما قضیه تسویه‌حساب حرف‌ها و حدیث‌های زیادی را به عهده داشت. «طوطی پر» که اوایل آذرماه 85 به اجرای خود پایان  داد به‌تازگی با گروه قرارداد بسته شد و نمایش‌های «پهلوان پنبه» و «خواب دیدم پاره‌های ماه چون پری بارد» بعد از گذشت چند ماه از پایان اجرا به‌تازگی با آنها قرارداد بسته شده که البته این مشکل بعد از دوندگی‌ها و رایزنی‌های بسیار با تشکیل شورای ساخت  حل شد و مطابق با شیوه ‌نامه دستمزد گروه‌های تئاتر با این کارها قرارداد بسته شد.

فریبا رئیسی کارگردان «پهلوان پنبه» طی گفت‌وگو با ایسنا گفت: «با توجه به ویژگی‌های خاص تئاتر عروسکی، کاستی‌‌های بسیار در این شیوه‌نامه وجود دارد. به عنوان مثال  در پی  پرداختن به مقوله طراحی و ساخت عروسک در این شیوه‌نامه هستیم؛ هرچند که با یک تطابق‌سازی با حوزه طراحی و ساخت دکور توانستیم در این زمینه تمهیداتی را در نظر بگیریم و خوشبختانه نگاه شورای ساخت هم به این مقوله خیلی مثبت بود.»

کد خبر 17400

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز