چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

وزرای نفت کشورهای عضو اوپک‌ برای تعیین دبیر کل و همچنین سقف تولید اعضا امروز گرد هم می‌آیند. احتمال می‌رود بحث بر سر این دو موضوع، نشست امروز را تا روز جمعه ادامه دهد.

داو جونز نوشت: این نشست که در ابتدا قرار بود یک جلسه یک ساعته در 14 ژوئن (امروز) باشد، با یک دستور کار سنگین از جمله انتخاب دبیرکل روبه‌رو شده است. مقامات رسمی اوپک همچنین در این نشست با یک مذاکره داغ در مورد میزان تولید نفت اعضا در شرایطی که بی‌ثباتی اقتصادی در حال بدتر شدن است، روبه‌رو هستند. به گزارش فارس، اخیرا عربستان اعلام کرده که ممکن است خواستار افزایش سقف تولید نفت اوپک شود. این اظهارات از یک بحث پرشور در مورد افزایش سقف تولید اوپک با وجود مخالفت بسیاری از اعضا حکایت دارد. برخی منابع خبری از شکل‌گیری جبهه قدرتمند

ایرانی- عراقی در اوپک خبر داده و عربستان را در این میدان رقابت تنها می‌بینند. نشست امروز وزرای نفت اوپک در حالی قرار است در شهر وین برگزار شود که روز گذشته ونزوئلا رسماً حمایت خود را از نامزد معرفی شده از سوی اکوادور برای احراز پست دبیر کلی اوپک اعلام کرد.صد و شصت و یکمین نشست اوپک قرار است در حالی برگزار شود که سقف تولید اوپک در نشست ماه دسامبر 30 میلیون بشکه در روز تعیین شده است ولی براساس آمارهای اوپک این رقم طی ماه می ‌به بیش از 6.31 میلیون بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 174045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز