دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

برخی افراد از خطا بودن کاری که انجام می‌دهند آگاه هستند، اما برای آنکه حاشیه امنی برای خود فراهم سازند، به شیوه‌های مختلفی متوسل می‌شوند تا ذهن دیگران را از آن خطا منحرف سازند.

این دسته برای توجیه کار خلاف خود، آسمان و ریسمان به هم می‌بافند و حتی حاضرند از مأمور و مجری قانون نیز مایه بگذارند و او را به‌نحوی در عمل خود سهیم سازند. در عکسی که می‌بینید، صاحب موتور از پارک غیرقانونی وسیله نقلیه خود بی‌اطلاع نیست و ازسویی هم به دلایلی حاضر نیست در برابر قانون جای پارک مجازی برای خود بیابد؛ از این‌رو به شگردی که می‌بینید، متوسل شده است و کاغذی را پشت موتور خود چسبانده که روی آن نوشته شده است:

جناب سروان محترم این موتورسیکلت مربوط به مغازه روبه‌روست، با تشکر! او با این کار در واقع از مأمور قانون یا پلیس راهنمایی و رانندگی می‌خواهد که بر حسب روابط، کار خود را انجام دهد و ضوابط قانونی را در کار خود دخالت ندهد. اگر هریک از ما از مأموران و مجریان قانون توقع داشته باشیم که به دلایلی چون آشنایی ، خویشاوندی یا عللی دیگر، چشم بر خلاف‌های ما بپوشند، خواه‌ناخواه این دیدگاه را ترویج داده‌ایم که قانون باید بر وفق سلیقه افراد اجرا شود. در چنین وضعیتی مطمئن باشید اولین آسیب و ضررها نصیب خودمان خواهد شد.

کد خبر 174396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز