همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات گفت: حقوق بشر از رویکردهای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران، توسل هدفمند، پیوسته و جدی به حربه حقوق بشر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین مصلحی در همایش در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی نشست به برخی ابعاد جنگ نرم و هزینه گسترده دشمن علیه نظام و امنیت ملی در پوشش حقوق بشر اشاره کرد و افزود: نظام بین‌الملل حقوق بشر در جمهوری اسلامی از مباحثی است که باید به آن توجه کرد.
وی اضافه کرد: آمریکا و غرب با موضوعات حقوق بشر ، تحریم و تروریسم در صدد تنگ‌تر کردن عرصه بر جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای هستند.
مصلحی گفت: در عین حال هیچ یک از این مسائل جز گفتمان انقلاب اسلامی اصلی‌ترین دلیل مقابله با اسلام نیست و هدف اصلی آنها گفتمان انقلاب اسلامی است.
مصلحی گفت: از سوی دیگر جنگ نرم چند وجهی و گسترده‌ای علیه نظام با رویکردها و سازوکارهای مختلف دنبال می‌شود که قطعا یکی از این رویکردها حقوق بشر است.
وی افزود: جنگ نرم هدف تغییر سیاسی را دنبال می کند و حقوق بشر با هدف تغییر سیاسی رابطه معناداری دارد.
وزیر اطلاعات گفت: جنگ نرم تلاش سازماندهی شده با رویکردهای چند وجهی است که همه حوزه‌های مختلف نظام سیاسی را هدف قرار می دهد.
وی افزود: آمریکا و غرب پس از ناامید شدن از راهبردهای گذشته خود دست به اقداماتی دیگر زدند.
مصلحی در ادامه گفت: اگر از اوایل انقلاب تاکنون راهبردهای مختلف استکبار را بررسی کنیم بخش عمده‌ای از راهبردها با چالش‌ها و مشکلات قابل توجهی مواجه شده است.
وی افزود: راهبرد اول تغییر ساختار نظام بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در این جهت بود و نتیجه نداد.
وزیر اطلاعات گفت: راهبرد بعدی تغییر رفتار بود که کافیست دوران سازندگی و اصلاحات را بررسی کنیم تا ببینیم سرویس‌های اطلاعاتی در این دو دوره راهبرد تغییر رفتار را چگونه دنبال می‌کردند که در بخش‌های قابل توجهی نیز به نتیجه رسیدند.
وی افزود: فتنه 88 در واقع ثمره این راهبرد بود و امید آنها این بود که به نتیجه برسند اما نتوانستند به نتیجه برسند.
مصلحی ادامه داد: استکبار در پی ناموفق بودن راهبردهایش به راهبردهای دیگر متوسل شده و امروز به جای قرار گرفتن فیزیکی، گفتمان انقلاب اسلامی، سرمایه اجتماعی انقلاب و تکیه‌گاه‌های قدرت سیاسی نظام را هدف قرار داده است.
وزیر اطلاعات گفت: سرویس های اطلاعاتی خط مشی ها و خطوط قرمزی در اقدامات خود دارند که امروز عمدتاً این خطوط قرمز را در مقابله با انقلاب کنار گذاشته اند و اقداماتشان چند وجهی شده است.
مصلحی افزود: در واقع ارتباطات بین سرویسی تنگاتنگی در دنیای استکبار علیه جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌شود.
وی گفت: منبع، از خط قرمزهای جدی سرویس های اطلاعاتی است و سرویس های اطلاعاتی اجازه نمی دهند سرویس‌های دیگر از منبع آنها استفاده کنند اما امروز در مقابله با انقلاب اسلامی، سرویس های بزرگ استکبار مثل آمریکا، اسرائیل و انگلیس با هم بین سرویسی کار می کنند که این به خوبی در قضیه ترورها وجود دارد.
وزیر اطلاعات افزود: در دستگیری اعضای دو شبکه ای که اخیراً داشتیم، دقیقاً این همکاری ها را می بینیم که چگونه سرویس اطلاعاتی انگلیس در یکی از کشورهای همسایه ما به راحتی روی خط قرمزها پا گذاشته است تا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران به نتیجه برسد.
مصلحی گفت: بی شک یکی از رویکردهای استکبار؛ توسل به حربه حقوق بشر است که هدفمند، پیوسته و جدی علیه جمهوری اسلامی وارد عمل شده اند.
وی افزود: در نشست حقوق بشر در سازمان ملل، بر رسیدگی به حقوق بشر ایران تأکید و گزارشگر ویژه تعیین کردند و سپس ، اعضای اتحادیه اروپا در اجلاس وزرای خارجه این اتحادیه، تحریم های تازه ای علیه 32 مقام ایرانی به علت نقض حقوق بشر تصویب کردند.
وزیر اطلاعات گفت: وزارت امور خارجه آمریکا هم در اقدامی مشابه با مواضع تند خویش ، گزارش70 صفحه ای از وضع حقوق بشر در ایران منتشر کرد که در آن ایران به نقض حقوق شهروندان در این گزارش متهم شده است که این گزارش و قطعنامه ها نشانه گشودن جبهه ای جدید غرب در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران است؛ جبهه ای که با محوریت آمریکا و دنباله روی اروپا شکل گرفته است.
مصلحی در ادامه به حمله حقوق بشری به نظام اشاره کرد و افزود: با تحلیل محتوای قطعنامه های صادر شده در شورای حقوق بشر علیه نظام می توان گفت مهمترین بخش های نظام در این جنگ نرم حقوقی هدف قرار گرفته و هدف آنها تخریب اصل الگوی جمهوری اسلامی است.
وی افزود: آنها در درجه اول سعی دارند اندیشه بنیادین نظام جمهوری اسلامی ایران را در تعارض با حقوق بشر معرفی کنند.
وزیر اطلاعات گفت: به عبارت دیگر بازیگران حقوق بشری تلاش می کنند از گفتمان نظام سیاسی ایران که بر پایه گفتمان دینی پایه گذاری شده است تصویر غیرواقعی ارائه و نظام دینی را نظامی بسته و عاری از آزادی، معرفی کنند.
مصلحی افزود: برای نمونه؛ یکی از مراکز فکری انگلیس مؤلفه های اسلام هراسی و اسلام ستیزی را ارائه و مطرح کرد که اسلام باید سفت و سخت ، ثابت و بی توجه به تغییرات معرفی شود.

وی اضافه کرد: همچنین در معیارهای اسلام هراسی آمده است؛ اسلام باید منزوی و انقلاب اسلامی به هیچ وجه نباید مجموعه همراه با جامعه بین المللی معرفی شود.مصلحی گفت: آنها همچنین تلاش می کنند اسلام را مادون فرهنگ غرب یعنی وحشی، غیرمدنی ، مبتنی بر تبعیض جنسیتی، خشن، تهاجمی، تهدیدآمیز، حامی تروریسم و ایدئولوژی سیاسی معرفی کنند ، همچنین انتقادات اسلام از غرب بدون درنگ دفع و ضدیت با مسلمانان طبیعی وعادی قلمداد شود. وزیر اطلاعات افزود: هدف بعدی حمله حقوق بشری به نظام ؛ جامعه اسلامی است.

مصلحی اضافه کرد: سازمان های حقوق بشری و رسانه های بیگانه با طرح مباحثی مانند وضع زندان ها ، زنان ، مذاهب و اقوام در ایران ، سعی دارند با تیره و تار نشان دادن فضای جامعه اسلامی، مردم را به این فضا بکشانند که جامعه اسلامی در ایران با جامعه دموکراتیک و آزاد بین المللی فرسنگ ها فاصله دارد.
وی با بیان اینکه سومین هدف حملات حقوق بشری غرب علیه نظام ما، نهادها و کارگزاران نظام است گفت: به طور کلی؛ رویکرد جدید غرب در مسئله سازی حقوق بشری علیه ایران، متهم سازی نهادهای سیاسی و شخصیت های داخلی به رعایت نکردن حقوق بشر است.
مصلحی افزود: در واقع در این مسئله سازی، سعی دارند نهادهای سیاسی و کارگزاران نظام را ضد دموکراسی ، ضد مردم و نامشروع معرفی کنند.
وی گفت: همچنین سعی دارند افکار عمومی را به این قضاوت برسانند که تا وقتی نهادهای موجود و افراد مسئول در آن حضور دارند، شرایط به تصویر کشیده شده هرگز اصلاح نخواهد شد.
وزیر اطلاعات افزود: هدف دیگر آنها حمله به بازوهای امنیتی و اسلامی نظام است.
مصلحی گفت: آنها با متهم سازی شخصیت های امنیتی، نظامی و انتظامی به نقض حقوق بشر تلاش می کنند این نیروها را که بازوان نظام هستند ، عوامل سرکوبگر معرفی و اعتبار و اطمینان آنها را نزد مردم مخدوش کنند.
وی در ادامه به اهداف جنگ نرم علیه نظام با حربه حقوق بشری اشاره کرد و افزود: جنگ نرم و عملیات روانی غرب در حوزه حقوق بشرعلیه نظام جمهوری اسلامی کارکردهای فراوان داخلی و خارجی و بین المللی دارد.
مصلحی در ادامه به اهداف داخلی اشاره کرد و گفت: حمایت از اپوزیسیون و جریان برانداز داخلی از جمله این اهداف است.
وی افزود: از اهداف بازیگران و کانون های حقوق بشری، حمایت از اپوزیسیون و جنبش برانداز است.
وزیر اطلاعات گفت: برای نمونه؛ یک بند از قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل آزادی فوری و بی قید و شرط سران اپوزیسیون در ایران بود که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار آن شد.
مصلحی در ادامه افزود: در مقوله حقوق بشری مجموعه استکبار اهدافی را در ابعاد داخلی و در مجموعه اپوزیسیون نیز اهداف خود را دنبال می کنند.
وی در ادامه به اهداف استکبار برای ایجاد انشقاق بین ملت و دولت اشاره کرد و گفت: بازیگران جنگ نرم تلاش می کنند با تخریب باورها و سرمایه اجتماعی نظام سیاسی، پیوندهای ملت و نظام را از بین ببرند.
مصلحی افزود: با توجه به ارسال خبرها، گزارش ها و فیلم ها و مستند سازی های دروغین، می توان به این مباحث پی برد.
وی گفت: اکنون شرایط طوری شده است که با کمال تأسف بی بی سی درباره زندگی رهبری فیلم می سازد و مشخص است که چه چیزی را دنبال می کند ؛ در این فیلم نیز یکی از مباحث جدی که دنبال می کند، مباحث حقوق بشری است.
وزیر اطلاعات افزود: غرب با این فیلم ها و مستندسازی ها و قطعنامه های دروغین در زمینه نقض حقوق بشر در صدد است باور مردم را به خودی بودن نظام و اعتماد آنها به حاکمیت و کارگزاران نظام و اعتباری که نظام سیاسی در نزد مردم دارد، مخدوش کند.

مصلحی: دشمن درصدد ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان

وزیر اطلاعات گفت: طبق اطلاعات کامل، دقیق و موجود دشمن در برنامه جدید خود به دنبال ایجاد شکاف در بسترهای موجود هویتی، صنفی و قومی در ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در چهارمین نشست تخصصی حقوق بشر با عنوان حقوق بشر و امنیت ملی افزود: دشمنان با این تلاش ها و ایجاد شکاف میان نظام سیاسی و نظام اجتماعی در صدد ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم ، میان دین و سیاست و میان مسئولان و نیز حرکت‌هایی در میان قومیت‌ ها هستند.
وزیر اطلاعات گفت: مهم‌ترین شیوه ‌آنها در تین زمینه ،شبهه سازی، مشکوک ‌سازی و تحریک است.
وی افزود: بحث بعدی در مباحث داخلی ،فرسایش اقتدار ملی به ویژه رهبری ، نیروهای امنیتی و مدیریتی است .
مصلحی گفت: در واقع سیاست حقوق بشری غرب طوری تنظیم شده است که بر اساس علوم روانشناسی ، مؤلفه‌ های اقتدار نظام یعنی رهبری و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به تدریج دچار فرسایش شوند .
وی افزود: جین‌ شارپ نظریه پرداز معروف جنگ نرم در این خصوص می‌گوید اگر نیروهای امنیتی توانایی لازم را داشته و مدافع نظام باشند براندازی امکان ندارد بنابراین باید در فرسایش زمان آنها را با ضربه روبه رو کنیم تا قدرت را از دست بدهند.
مصلحی در تبیین اهداف خارجی دشمن در حوزه حقوق بشر گفت: تلاش برای ممکن ساختن مداخله اشکار در امور داخلی ایران و حمایت فعال از مخالفان نظام از این اهداف است.
وی افزود: اعتمادسازی میان کشورها و اجماع سازی بین المللی برای افزایش فشار به ایران ، زمینه‌سازی برای مداخله سازمان‌های بین‌المللی ، تخریب چهره نظام در منطقه و مقابله با پیشرفت گفتمان ایران در حوزه های مختلف و ممانعت از الگوبرداری دیگر کشورهای اسلامی از ایران از دیگر اهداف آنهاست.
مصلحی گفت: در سطح منطقه موضوع ایران هراسی را طراحی کرده‌ اند و در حالی که یکی از خواسته‌های مردم حوزه خلیج ‌فارس مقابله با اسرائیل است به شدت تلاش می‌کنند آن را به ایران هراسی تبدیل کنند.
وی افزود: نوع حرکت در مصر و خط‌‌ دهی به شورای نظامی دقیقاً این موضوع را تأیید می‌کند که نباید از ایران الگوبرداری شود .
مصلحی اضافه کرد: ممکن ساختن ایجاد ائتلاف غرب علیه ایران ، همراه کردن طیف‌های ضد جنگ با دستور کار ضد اسلامی با توجه به حساسیت آنها به حقوق بشر و توجه اذهان عمومی از غرب به شرق از دیگر عملکردهای کشورهای غربی است.
وزیر اطلاعات به راهکارهای مقابله با هجمه حقوق بشری غرب علیه اسلام و ایران اشاره کرد و گفت: یکی از این کارها مستندسازی و برآورد خسارات وارده ناشی از حملات سایبری غرب علیه کشور است که می‌توان در این راه علیه تهاجم سایبری آنها طرح دعاوی کرد.

وی در ادامه با بیان این که مشخص است ویروس استاکس‌نت را چه کسی به ایران ارسال کرده بود افزود: طبق اطلاعات به دست آمده آمریکا و رژیم صهیونیستی همراه با mi6 انگلیس این ویروس را طراحی کرده بودند تا بعد از نشست ایران و 1+5 در مسکو هجمه سنگین سایبری علیه تأسیسات سایبری ایران داشته باشند.
مصلحی گفت: آنها هنوز هم دنبال این کار هستند و ما هر روز با این هجمه آنها مواجهیم اما مقابله لازم را انجام داده ‌ایم.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: متاسفانه وضع ما اینگونه شده است که رایانه هایی که دستگاه ها در اختیار دارند به راحتی به اینترنت وصل می شوند.
مصلحی گفت:‌ این در اعترافات خود اوباماست و وی سه بار در کنگره اعتراف کرده است که در مقابله و حمله به فضای سایبری ایران با مشکلاتی جدی رو به روست.
وی به پیشنهاد دیگر خود درباره مقابله با هجمه حقوق بشری اشاره کرد و افزود: می‌توان گروه مشترکی در جهان اسلام تشکیل داد تا نقض وسیع حقوق بشر در غرب به ویژه آمریکا را منعکس کند.
وی اضافه کرد: ارائه الگوی همگرا برای تسلط بر مواضع نرم کشور در حوزه حقوق بشری و تجهیز سامانه جنگ نرم به استراتژی مورد نظر از دیگر راهکارهای مقابله با هجمه حقوق بشری غرب علیه اسلام است.
مصلحی با بیان اینکه در این باره به خوبی می‌توانیم از فضای سایبر برای همراه کردن افکار عمومی استفاده کنیم گفت: وزارت اطلاعات آمادگی کامل را برای همکاری در این بخش دارد.
وزیر اطلاعات گفت: مقابله با اخلال در انعکاس پیام اسلام در حوزه افکار عمومی، تعیین سخنگوی حقوق بشری که دائم توانایی پاسخگویی به شبهات و اظهار نظر درباره نقض حقوق بشر در دنیای غرب را داشته باشد، تقویت تشکل‌های مردم نهاد که توان پاسخگویی به هجمه‌ غرب را داشته باشند، از دیگر راهکارها در این باره در سطوح برون ‌مرزی است.
وی افزود: از هر جهت آمادگی داریم با توجه به توان خوبی که در اختیار است برای این اقدمات گام برداریم و همکاری کنیم .
مصلحی گفت: همه دستگاه‌های مختلف اطلاعاتی کشور در حال حاضر از انسجام و هماهنگی بسیار خوبی برخوردارند که ثمره و نتیجه این هماهنگی و انسجام این است دستگاه اطلاعاتی ما در اقتدار بالای قرار دارند.
وی در ادامه به دستگیری شبکه‌های تروریستی در هفته‌ های اخیر اشاره کرد و گفت: شبکه ‌ای که اخیراً اعضای آن دستگیر شدند با فعالیت‌های گسترده اطلاعاتی از گوشه و کنار به داخل کشور کشانده شدند و سرانجام سرشبکه آنها نیز دستگیر شد.
مصلحی به دستگیری جمالی فشی عامل ترور شهید علیمحمدی اشاره کرد و گفت: البته دستگیری‌های اخیر با دستگیری وی متفاوت است.
وی افزود: عامل ترور شهید علیمحمدی فقط یک عنصر بود و نمی‌دانست بقیه اعضای شبکه کی و کجا هستند اما در دستگیری‌های اخیر موضوع قابل توجه این است که اعضای شبکه همراه با سرشبکه دستگیر شده‌ اند.
مصلحی گفت : خود استکبار به خوبی می ‌داند چه ضربه ای خورده است و ما از درون سرویس‌های اطلاعاتی آنها خبر داریم که چه ولوله ‌ای به پا شده است.

کد خبر 174695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز