همشهری آنلاین: تلاش دشمن برای ارتباط دادن بین وضعیت بازار داخلی و «مذاکرات ایران و 5+1»، دلارهای وهابی و ایران‌هراسی، موفقیت‌های سایبری وزارت اطلاعات، یادآوری به ضد انقلاب درباره فتنه 88 و ... اهم مطالبی بود که وزیر اطلاعات در جمع نمازگزاران این هفته نماز جمعه تهران مطرح کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران بود، با بیان اینکه در دستگیری‌های اخیر دو شبکه تروریستی که با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی بزرگ دنیا یعنی آلمان، فرانسه، انگلیس، اسرائیل، آمریکا و برخی سرویس‌های منطقه‌‌ای بوجود آمده بودند به دام افتادند، گفت: طی مدت 6 ماه با اقدامات داخلی و خارجی سربازان گمنام امام زمان (عج) چنان سردرگمی میان سرویس‌های اطلاعاتی بوجود آمده که نمی‌دانند چگونه این دو شبکه لو رفته است.

10 محور از اظهارات مهم مصلحی در جدول آمده است:

محور سخنرانی جزئیات اظهارات
طرح محوری وزارت اطلاعات  
  • رصد، دیدبانی، اشراف و حضور قوی در عرصه‌های داخلی و خارجی برای حفاظت از منافع نظام و امنیت ملی از مهمترین وظایف وزارت اطلاعات است.

اهم محورهای هجوم دشمن علیه ایران

  • دشمنان، جنگ نرم چند وجهی را با رویکردهای پیچیده علیه ایران انجام می‌دهند و حتی خط قرمزهای اطلاعاتی را رها کرده‌اند تا در این جنگ نرم به پیروزی برسند.
  • آمریکا و غرب پس از نا امیدی از راهبردهای قبلی خود مانند مقابله ساختارشکنانه برای از میان بردن ساختار فیزیکی نظام، امروز به جای مورد هدف قرار دادن ساختار نظام، گفتمان انقلاب را مورد هدف قرار داده‌اند. راهبرد تغییر رفتار درونی نظام از طریق جنگ نرم، راهبردی است که امروز از طرف دشمن پیگیری می‌شود.

مهمترین اهداف غرب از جنگ نرم

  • حمایت از ضد انقلاب و براندازی داخلی، تلاش برای ایجاد انشقاق میان نظام و مردم از طریق تخریب‌ها، ایجاد شکاف در میان بسترهای صنفی و قومی از طریق تحریک عوامل افتراق، ایجاد شکاف میان حاکمیت و مردم و شکاف میان دین و سیاست.
  • در این راهبرد دشمن به سراغ مراکز دینی رفته تا به جدایی دین از دیانت بپردازد، ایجاد شکاف میان مسئولان عالی نظام، ایجاد شکاف میان نظام سیاسی و اجتماعی از طریق شبه‌‎سازی، القاء تحریک، مشغول‌سازی نظام به مسائل پیش پا افتاده که مسائل مهم مردم فراموش شود از اقدامات دیگر دشمنان است.

تلاش دشمن برای ارتباط دادن بین وضعیت بازار داخلی و «مذاکرات ایران و 5+1»

  • در مذاکرات ایران و 1+5 دشنان تلاش می‌کردند نشان دهند وضعیت بازار بستگی به این مذاکرات دارد در حالی که مذاکرات بحث تازه‌ای برای نظام نبود.
  • استکبار روزی با ما در اصل حق غنی‌سازی بحث داشت اما امروز باید بر سر 20 درصد بحث کند به همین دلیل منطق نظام امروز استکبار را به چالش کشیده و 1+5 را در درون به چالش کشیده است.

تلاش‌های دشمن در راستای ایجاد شکاف

  • فرسایش اقتدار ملی به ویژه رهبری انقلاب، نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و مدیریتی کشور از تلاش‌های دشمن در راستای ایجاد شکاف است. 
دلارهای وهابی و ایران‌هراسی
  • ایجاد فشارهای بین‌المللی به نظام، تخریب جایگاه ایران و سایر نیروهای وابسته به اسلام‌گرایی در منطقه و جهان از اقدامات دیگری است که با دلارهای وهابی‌ها انجام می‌شود تا اسرائیل‌هراسی را تبدیل به ایران‌هراسی کنند.

 تحولات منطقه و بیداری اسلامی

  • جمهوری اسلامی کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان است چنین کشوری دشمنان متعددی خواهد داشت. مروری بر تاریخ انقلاب، نمایانگر عمق این دشمنی‌ها است. با آغاز بیداری اسلامی جریان در حال شکل‌گیری است که هیچ کشوری در دنیا حتی آمریکا از این بیداری مصون نخواهند بود. گروهی هنوز متوجه این بیداری نیستند، موساد و MI6 اذعان دارند که پیش‌بینی چنین اتفاقاتی را در منطقه نمی‌کردند اما متاسفانه عده‌ای در داخل منشاء این انقلاب‌ها را آمریکا می‌دانند.
  • امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی در شدیدترین تنگنا قرار دارند. رژیم صهیونیستی و آمریکا به شدت نگران هستند و برای انحراف حرکت بیداری اسلامی از هیچ کاری فروگذار نیستند. هر چند این بیداری اسلامی روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است.

موفقیت‌های سایبری وزارت اطلاعات

  • در محیط سایبر و فضای مجازی، وزارت اطلاعات کاری کرده است که اوباما 3 بار اعتراف کرده که ما در مقابله با ایران در فضای سایبری به جایی نمی رسیم.

یادآوری به ضد انقلاب درباره فتنه 88

  • به ضد انقلاب داخل و خارج هشدار می‌دهیم همانگونه که در داخل شما به هم‌ریختگی وجود دارد و به یکدیگر ظنین هستید، ما به فتنه و ضد انقلاب اجازه نخواهیم داد فتنه 88 تکرار شود.
  • برخی از سران و مرتبطین فتنه فکر کردند می‌توانند با نفوذ و ایجاد ارتباطات با مجموعه‌ها می‌توانند باز به صحنه آمده و نظام را با چالش روبرو کنند اما ما اشراف خوبی به این جریان‌ها داریم به گونه‌ای که مردم حتی حس چالش نداشته باشند.

 زمینه سازی ظهور

  • امام خمینی (ره) فراهم نمودن مقدمات ظهور را از وظایف منتظران می‌دانستند و معتقد بودند باید برای تحقق مقدمات ظهور تلاش کنیم.
  • شیوه آمادگی برای ظهور به زمان و مکان بستگی دارد. در زمان ما به دلیل حاکمیت حکومت شیعی و حکومت فقیه عادل این وظیفه بر عهده حکومت است که باید نیروهای اطلاعاتی و نظامی در بالاترین آمادگی باشند که هر زمان اراده الهی به ظهور حضرت مهدی قرار گرفت بتوانند به بهترین صورت در خدمت ایشان باشند.
  • هر شخص منتظری وظیفه دارد مقابل کج‌روی‌ها و ظلم ها بایستد.
کد خبر 176344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز