گروه اجتماعی: حدود ۲۰۰ نفر از معترضان به نحوه معرفی داوطلبان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری به دانشگاه‌ها، دیروز در مقابل مجلس‌ تجمع کردند.

این تجمع همزمان با جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور خدایی، رئیس سازمان سنجش شکل گرفت و معترضان درخواست کردند یکی از افراد معترض، به نمایندگی از جمع معترضان در جلسه کمیسیون حاضر شود. یکی دیگر از درخواست‌های معترضان این بود که سرورالدین، رئیس مستعفی سازمان سنجش نیز در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات حاضر شود چرا که تصمیمات منجر به شکل‌گیری این اعتراض در زمان ریاست وی اتخاذ شده است.

از سوی دیگر سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با سرپرست سازمان سنجش ، به‌منظور بررسی مسائل مربوط به آزمون دکتری سال91 خبر داد. عباس مقتدایی تصریح کرد: ‌ سرپرست این سازمان به بیان تشریح نحوه برگزاری آزمون، مواردی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری- نیمه متمرکز- آمده، تعداد نفرات شرکت‌کننده و افراد مجاز به انتخاب رشته پرداخت. وی خاطرنشان کرد:

سازمان سنجش و آموزش کشور بر این نظر استدلال دارد که در میانگین و سهمیه آزاد معرفی حداقل سه برابر رعایت شده است.مقتدایی افزود: اما با توجه به نکاتی که برخی از دانشجویان به‌صورت مکتوب در اختیار اعضای کمیسیون قرار داده بودند، مقرر شد جلسه تکمیلی اعضای هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و مسئولان سازمان سنجش مجددا فردا برگزار شود تا اطلاعات مورد نیاز کمیسیون نیز در اختیار اعضای هیأت رئیسه قرار گیرد.

گفتنی است نمایندگان معترض با رئیس کمیسیون آموزش مجلس‌ گفت‌وگویی داشتند. به گفته برخی از داوطلبان معترض، آنها باید مستندات خود را مبنی بر تضییع شدن حقشان به سازمان سنجش آموزش کشور ارائه دهند و بار دیگر جلسه‌ای میان آنها و مسئولان سازمان سنجش ‌ برگزار شود.

کد خبر 174901
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز