همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه از داوطلبان مجاز برای انتخاب رشته در چارچوب قانون برای مصاحبه دعوت شده است گفت: اگر معترضان مشکلی دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

حسین نادری منش در حاشیه همایش بازنگری و تحول در آموزش فنی و مهندسی که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش مهر درباره این موضوع که معترضان کنکور دکتری هم اکنون مقابل دفتر ریاست جمهوری برای رسیدگی به اعتراضاتشان تجمع و اقدام به نگارش نامه ای در همین زمینه به وزارت علوم کرده اند، اظهار داشت: بر اساس ارزیابیها و آیین نامه ها، معتقدم افراد به ترتیب با اولویت به دانشگاهها برای مصاحبه دعوت شده‌اند و اکثر اعتراضات به این دلیل بود که چرا داوطلبان بیشتری برای مصاحبه به دانشگاهها معرفی نشده اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه حتی اعضای کمیسیون آموزش هم از توضیحات رئیس سازمان سنجش آموزش کشور قانع شده و بر صحیح بودن فرایند معرفی شدگان به دانشگاهها صحه گذاشته اند، تاکید کرد که اگر هنوز معترضان فکر می کنند در چارچوب های قانونی حقی از آنان ضایع شده است می توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در صورتیکه بعد از پیگیری به نتیجه ای نرسیدند می توانند از طریق راههای قانونی دیگری اقدام کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره صفر اعلام شدن ظرفیت رشته سم شناسی در مقطع دکتری دانشگاه تهران و اعتراض داوطلبان به این موضوع، گفت: این موضوع را باید سازمان سنجش، دفتر گسترش آموزش عالی و دانشگاه تهران پاسخ دهند.

نادری منش در این باره اظهار ادامه داد: تا پیش از برگزاری آزمون دکتری توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاهها، اطلاعات هیچ ظرفیتی از رشته ها در سازمان سنجش موجود نبود. اما منطقی تر به نظر می رسید که ظرفیت این رشته ها بسته شود اما به این دلیل که داوطلبان در این رشته ها نام نویسی کرده بودند پس ظرفیت اعلام شد.

وی افزود: به خاطر رعایت اعتدال، سازمان سنجش با دانشگاههای دارای چنین رشته هایی تعامل کرد و مشکل هفت تا هشت رشته برطرف شد. اما در مورد این رشته نیاز است تا تعامل بیشتری صورت گیرد.

این مقام مسئول وزارت علوم در ادامه به ابلاغ آیین نامه پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری پیوسته در دانشگاهها خبر داد و اظهار داشت: آین آیین نامه هم اکنون روی میز وزیر علوم است و در فاز نخست دانشجویان ممتاز پذیرفته می شوند.

به گفته نادری منش، این شیوه پذیرش هم راهی برای ورود دانشجویان دارای توانمندی است.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد را بین 80 تا 90 هزار نفر اعلام کرد و افزود: اگر این عدد درست باشد پذیرش دانشجو برای سال جاری 10 تا 15 درصد رشد دارد.

کد خبر 175301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز