همشهری‌آنلاین: عضو شورای مرکزی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: روابط‌عمومی در صنعت باید از تخصص‌های ویژه‌ای برخوردار باشد و بی‌تردید هر کارشناس روابط‌عمومی‌ای نمی‌تواند به عنوان روابط‌عمومی بخش صنعت فعالیت کند.

صنعت

به گزارش ستاد خبری کنفرانس روابط عمومی، صنعت، تولید ملی مهندس آرمان خالقی در نشستی با غلامرضا کاظمی‌دینان، دبیر کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» افزود: روابط‌عمومی فعال در حوزه صنعت باید مناسبات اقتصادی را به درستی بشناسد، قدرت تحلیل بازار را داشته باشد و متناسب با ارزیابی‌هایی که از طرز تلقی مشتری نسبت به محصول و نیازسنجی‌هایی که از بازار انجام می‌دهد، وظایف خود از جمله اطلاع‌رسانی را به درستی انجام دهد.

وی تصریح کرد: اگر بگوییم حیات فعالیت یک مجموعه صنعتی به روابط‌عمومی وابسته است، سخنی به گزاف نگفته‌ایم و این روابط‌عمومی است که در نهایت با انعکاس تحلیل‌های خود در برخورد با مخاطب و بازار به مدیریت واحد تولیدی و صنعتی، در تعیین استراتژی‌های آتی نهاد تولیدی نقش مؤثری ایفا می‌کند.

عضو کارگروه حمایت از تولید خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه هر چه یک واحد صنعتی بزرگ‌تر می‌شود، روابط‌عمومی قوی‌تر و بزرگ‌تری باید داشته باشد، گفت: اعتقاد داریم روابط‌عمومی همواره باید یک قدم جلوتر از سایر بخش‌های صنعت حرکت کند تا بتواند مسیر حرکت را به درستی شناسایی و متناسب با آن به مدیران صنعت، طرح، برنامه و استراتژی ارائه دهد.

وی برگزاری کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» را گامی ارزشمند برای توجه ویژه به روابط‌عمومی صنعت دانست و اظهار امیدواری کرد با برگزاری این کنفرانس، از یک‌سو روابط‌عمومی‌های صنعت به وظایف خود آشناتر شده و اصول فعالیت در این عرصه را آموزش ببینند و از سوی دیگر، مدیران ارشد صنعت کشور نگاه خود را نسبت به روابط‌عمومی‌ها و جایگاه واقعی و اثرگذار آنها ارتقاء دهند.

در این دیدار، غلامرضا کاظمی‌دینان نیز با تشریح اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: تاکنون همایش‌های متعددی در حوزه روابط‌عمومی در کشور برگزار شده است که همه همایش‌ها در ارتقای کیفیت خدمات و جایگاه روابط‌عمومی در کشور نقش غیرقابل انکاری ایفا کرده‌اند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد با توجه به آشنایی نسبی جامعه با وظایف، کارکردها و فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ها در کشور، خود روابط‌عمومی‌ها نیز باید متناسب با جایگاه خود در سازمان‌ها، برخی تخصصی‌های خود را ارتقاء دهند.

وی ادامه داد: امروز دیگر نمی‌توان برای فعالیت همه روابط‌عمومی‌ها نسخه‌ای واحد صادر کرد بلکه هر روابط‌عمومی متناسب با رسالت سازمان خود باید توانمندی‌های خود را برای فعالیت در آن حوزه تخصصی فرا گیرد. به عنوان مثال، قطعاً روابط‌عمومی یک سازمان فرهنگی با روابط‌عمومی سازمان اقتصادی و تولیدی بازارها و مخاطبان مختلفی دارند و هر کدام از آنها باید تخصص‌های ویژه‌ای را برای فعالیت در سازمان تخصصی خود فرا گیرند.

کاظمی‌دینان گفت: صنعت زیربنای توسعه کشور است و نحوه فعالیت روابط‌عمومی‌های این بخش نیز در توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی» را به عنوان نخستین گام در تخصصی شدن فعالیت روابط‌عمومی‌ها مد نظر قرار دهیم.

گفتنی است نخستین کنفرانس «روابط‌عمومی، صنعت، تولید ملی»، شهریور‌‌ماه سال جاری با حضور کارشناسان، اساتید، مدیران و فعالان حوزه‌های روابط‌عمومی و صنعت در تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 177881
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز