پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: دولت بریتانیا برای یافتن برنامه‌نویس‌ها و هکر‌هایی که بتوانند با حملات سایبری مبارزه کرده و از زیرساخت‌های این کشور در برابر چنین حملاتی دفاع کنند،‌ رقابت جدیدی برگزار می‌کند.

uk cyber

این رقابت در قالب رقابتی آنلاین برای شکار نابغه‌ها آغاز خواهد شد اما مرحله قبل از آن رقابت‌های عملی در لابراتوار‌های ویژه خواهد بود. این رقابت در پی افزایش حملات سایبری که نیروگاه‌های صنعتی و دیگر زیرساخت‌ها را هدف گرفته‌اند،‌ راه‌اندازی شده است.

رقابت در راستای دیگر رقابت‌های امنیت رایانه‌ای برگزار خواهد شد که بر محافظت از شبکه تاکید دارند. در این رقابت تولید‌کنندگان نرم‌افزاری تلاش خواهند کرد تا درحین نوشت نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مختلف درباره امنیت آنها نیز بیاندیشند.

به گفته جان کولی از متخصصان سازمان صدور گواهی امنیت ISC2 ترمیم حفره‌های امنیتی یک نرم‌افزار یا یک اپلیکیشن 100 برابر بیشتر از تولید نرم‌افزاری که از ابتدا درباره امنیت آن اندیشیده شده هزینه در بر دارد. وی‌ می‌گوید هیچ یک از رشته‌های علوم رایانه‌ای در بریتانیا از بخش امنیت شبکه برخوردار نیست و بسیاری از شرکت‌ها باید کارمندان خود را برای رعایت ایمنی درحین کار آموزش دهند.

رقابت جدید متفاوت از دیگر رقابت‌های ایمنی سایبری که در آن شرکت‌کنندگان باید از شبکه‌های رایانه‌ای دربرابر حملات سایبری مختلف دفاع کنند،‌ به صورت آنلاین آغاز شده و داوطلبان باید ابتدا به تعدادی سوال پاسخ دهند. 30 نفری که بهترین پاسخ‌ها را در مرحله اول ارائه کرده باشند برای شرکت در تعدادی از آزمایش‌ها به لابراتوار رایانه‌ای دعوت خواهند شد.

سپس این افراد به صورت گروه‌های چند نفره به حل مسائل مختلف خواهند پرداخت. به گفته کولی این مسائل شامل ایمن‌سازی مکانیزم‌های کنترلی است که برای منافع و امنیت بریتانیا حیاتی به شمار می‌روند.

نیاز به برگزاری چنین رقابت و جمع‌آوری نیروهای دفاعی سایبری درپی افزایش تعداد حملات سایبری که سیستم‌های کنترلی کارخانه‌ها،‌ نیروگاه‌ها و دیگر زیرساختارهای بریتانیا را هدف گرفته‌اند،‌ به وجود آمده است.

more  اعتراف انگلیس و آمریکا به خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران

کد خبر 177935
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز