همشهری آنلاین: وب‌سایت ویکی‌لیکس پس از یک هفته اختلال، اواخر روز دوشنبه با همکاری شرکتی خصوصی توانست دوباره به حالت عادی بازگشته و فعالیت خود را از سر بگیرد.

ویکی‌لیکز

حمله گسترده سایبری DDoS (محروم سازی از سرویس) به وب‌سایت ویکی‌لیکس باعث شده بود تا این وب‌سایت برای یک‌هفته غیرفعال باقی بماند. اما پس از مداخله شرکتی به نام CloudFlare ویکی‌لیکس دوباره فعالیت خود را از سر گرفت.

مسئولیت این حمله سایبری به ویکی‌لیکس را فرد یا گروهی به عهده گرفته که خود را آنتی‌لیکس معرفی می‌کند. طی این حمله بسیاری از وب‌سایت‌های بازتاب‌دهنده محتوی ویکی‌لیکس نیز دچار اختلال شدند.

گروه هکرهای ناشناس که خود مسئول بسیاری از حملات DDoS به وب‌سایت‌های دولتی از قبیل CIA بوده‌اند،‌در وبلاگ خود اعلام کردند: ما اکنون شاهد جنگ‌های سایبری هستیم، شرایطی که تحت آن بیشتر سایت‌های مرتبط با ویکی‌لیکس برای چندین روز تحت هجوم حمله DDoS قرار گرفته‌اند. دریک سوی این کارزار ویکی‌لیکس و هکرهای مدافعش از قبیل ناشناس‌ها قرار دارند و در سویی دیگر حامیان دولت آمریکا قرار گرفته‌اند.

هکرهای ناشناس که از جمله قدرتمند‌ترین مدافعان ویکی‌لیکس به شمار می‌روند،‌دو راه را برای دسترسی به مطالب ویکی‌لیکس ارائه کرده‌اند: استفاده از شبکه Tor متعلق به ناشناس‌ها و دیگری مراجعه به سایت‌های مرتبط با ویکی‌لیکس که هنوز مورد هجوم آنتی‌لیکسها قرار نگرفته‌اند.

حمله به ویکی‌لیکس درست پس از انتشار آخرین سری از فایل‌های اطلاعات جهانی (GIF) درباره کارگذاشتن سیستم TrapWire (سیستم‌های ردیابی حملات تروریستی و جنایت‌کارانه) در فضاهای عمومی در آمریکا انجام گرفته است.

کد خبر 181125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز