همشهری آنلاین: پلیس اعلام کرد خانه مرد مضنون به کشتار کلرادو که مملو از تله‌های انفجاری و مواد منفجره بوده‌است، با کمک روبات خنثی‌کننده‌ای کاملا پاکسازی شده‌است.

کشتار کلرادو

پلیس برای پاکسازی خانه جیمز هولمز در آرورا از روبات خنثی‌کننده‌ای استفاده کرد اما افسران پلیس هنوز باید با احتیاط کامل بدون اینکه ابزاری را در خانه وی تحریک و یا فعال سازند،‌به خانه وارد شوند.

پلیس همچنین اعلام کرد مضنون با برنامه و حساب‌شده اقدام به این جنایت کرده و برای چندین ماه درحال برنامه‌ریزی و خریداری مهمات بوده‌است.

لیست 12 نفر کشته شده که در این جنایت هولناک جان خود را از دست دادند به تازگی منتشر شده که در میان این اسامی نام دختربچه 6 ساله‌ای نیز به چشم می‌خورد. به گفته مقامات مرگ تمامی این افراد ناشی از جراحت‌های گلوله بوده‌است. وضعیت پنج نفر از مجروحان این جنایت نیز همچنان وخیم اعلام می‌شود.

عملیات خنثی‌سازی تله‌های انفجاری که در خانه هولمز کارگذاشته شده بودند‌،‌بسیار طولانی و پیچیده بود. FBI قصد داشت بدون ایجاد آسیبی وارد خانه شود تا بتواند به کوچکترین شواهد و مدارک دسترسی داشته باشد و همچنین از بروز انفجاری بزرگ در محدوده زندگی هولمز و به خطر انداختن جان ساکنان منطقه جلوگیری کند.

از این رو تمامی خانه‌های اطراف خانه هولمز تخلیه شده و خیابانهای منتهی به این خانه مسدود شدند تا پلیس بتواند راه‌حلی برای خنثی سازی تله‌های انفجاری بیابد. درون خانه هولمز مواد منفجره و بشکه‌هایی از مواد شیمیایی مشهور به تشدید کننده بود که در صورت انفجار،‌ شدت انفجار و آتش آن را تشدید می‌کرد.

پس از اینکه نیروهای پلیس از طریق پنجره آپارتمان و با کمک یک دوربین ویدیویی که بر سر میله‌ای بلنند بسته شده‌بود،‌ میزان خطر درون آپارتمان را ارزیابی کردند،‌روباتی ویژه خنثی‌سازی بمب را برای قطع کردن کابل تله به کار گرفتند. با قطع موفقیت‌آمیز این کابل،‌ مرحله دوم،‌یعنی خنثی سازی خود تله آغاز شده و با موفقیت به پایان رسید. درصورتی که تله منفجر می‌شد،‌ مواد شیمیایی موجود در خانه به همراه بیش از 30 نارنجک کار گذاشته شده در گوشه و کنار خانه انفجاری مهیب را به وجود می‌آورد.

به گفته مقامات پلیس،‌این خانه توسط هولمز به شکلی بمب‌گذاری شده بود تا هرکسی که به آن وارد می‌شود،‌بدون هیچ تردیدی کشته شود.

کد خبر 178341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز