همشهری آنلاین: معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ثبت نام مجدد کلیه دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از هفتم تا 21 مرداد ماه جاری امکانپذیر است و این فرصت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی بذر افشان مقدم گفت: مهلت ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از هفتم مردادماه در سامانه http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx آغاز شده و تا دو هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: تنها دانشجویان کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و معدل متقاضیان نیز باید نمره 10 یا بالاتر باشد.

بذرافشان خاطر نشان کرد: طبق شرایط، فردی که قصد ثبت نام دارد در صورت مشروط شدن باید تعداد ترم های مشروطی آن مطابق آئین نامه کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باشد.

وی با بیان اینکه متقاضیان نباید جزو اخراجی های آموزشی باشند، گفت: دانشجویان متقاضی باید به عنوان دانشجوی انصرافی باشند که یا خود از تحصیل انصراف داده اند و یا به دلیل عدم مراجعه به دانشگاه محل تحصیل از سوی دانشگاه به عنوان دانشجوی انصرافی اعلام شده باشند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویانی که قبلا در دانشگاه های دولتی تحصیل می کردند، در تقاضای خود برای ادامه تحصیل تنها می توانند دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند و این افراد نمی توانند به دانشگاه های دولتی باز گردند.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: متقاضیان مرد نیز نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

بذرافشان در ادامه گفت: با توجه به اینکه چند ماه گذشته دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل در سامانه ثبت نام کرده اند و این ثبت نام به منظور برآورد و بررسی بوده است لازم است این افراد در صورت داشتن شرایط به طور مجدد به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل و قطعی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ورودی سال 1354 به بعد می توانند در سامانه ثبت نام کنند، افزود: دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل به صورت مازاد بر ظرفیت به دانشگاه ها معرفی می شوند.

کد خبر 179235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز