همشهری آنلاین: معاونت امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: ثبت نام مجدد کلیه دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از هفتم تا 21 مرداد ماه جاری امکانپذیر است و این فرصت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی بذر افشان مقدم گفت: مهلت ثبت نام دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل از هفتم مردادماه در سامانه http://www.msrt.ir/sites/ddstu/default.aspx آغاز شده و تا دو هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: تنها دانشجویان کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته می توانند در این سامانه ثبت نام کنند و معدل متقاضیان نیز باید نمره 10 یا بالاتر باشد.

بذرافشان خاطر نشان کرد: طبق شرایط، فردی که قصد ثبت نام دارد در صورت مشروط شدن باید تعداد ترم های مشروطی آن مطابق آئین نامه کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته باشد.

وی با بیان اینکه متقاضیان نباید جزو اخراجی های آموزشی باشند، گفت: دانشجویان متقاضی باید به عنوان دانشجوی انصرافی باشند که یا خود از تحصیل انصراف داده اند و یا به دلیل عدم مراجعه به دانشگاه محل تحصیل از سوی دانشگاه به عنوان دانشجوی انصرافی اعلام شده باشند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویانی که قبلا در دانشگاه های دولتی تحصیل می کردند، در تقاضای خود برای ادامه تحصیل تنها می توانند دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی و غیرانتفاعی را انتخاب کنند و این افراد نمی توانند به دانشگاه های دولتی باز گردند.

براساس گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: متقاضیان مرد نیز نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

بذرافشان در ادامه گفت: با توجه به اینکه چند ماه گذشته دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل در سامانه ثبت نام کرده اند و این ثبت نام به منظور برآورد و بررسی بوده است لازم است این افراد در صورت داشتن شرایط به طور مجدد به سامانه مراجعه کرده و ثبت نام خود را تکمیل و قطعی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان ورودی سال 1354 به بعد می توانند در سامانه ثبت نام کنند، افزود: دانشجویان انصرافی متقاضی بازگشت به تحصیل به صورت مازاد بر ظرفیت به دانشگاه ها معرفی می شوند.

کد خبر 179235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز