جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو رهبر کوبا خود را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور آماده می‌کند.

در پی بیماری کاسترو شایعه ناتوانی وی برای اداره امور کوبا قوت گرفت و رسانه‌‌های غربی، به ویژه آمریکایی در گزارش‌های خود ابراز می‌دارندکاسترو از روند تصمصم گیری درامور کوبا حذف شده و به جای وی برادرش رائول کاسترو وظایف وی را برعهده گرفته‌ است.
در چنین شرایطی آسوشیتد‌پرس به نقل از رئیس مجلس کوبا اعلام داشت که کاسترو شرایط ایده‌آلی برای حضور در انتخابات بهار آینده این کشور دارد.

 به گزارش ایسنابه نقل از آسوشیتد‌پرس ریکاردو آلارکن رییس مجلس ملی کوبا و بلندپایه‌ترین عضو پارلمان این کشور گفت: من او را معرفی می‌کنم. مطمئن هستیم که وی برای ادامه دادن مسوولیت‌هایش در بهترین شرایط خواهد بود.

وی افزود: حال کاسترو خوب و در حال بهبود است.

آلارکن افزود: روند طولانی معرفی کاندیدا‌ها برای انتخابات شورای شهر تابستان امسال آغاز و به چند مرحله رای‌گیری منتهی خواهد شد. هم چنین کوبا تا مارس 2008 باید برای انتخابات پارلمانی که انتظار می‌رود کاسترو در آن حضور یابد، آماده شود.

رییس مجلس ملی کوبا گفت که طی هفته‌های اخیر چندین بار با کاسترو تماس داشته، ولی درباره‌ی ملاقات حضوری با وی چیزی نگفت.

وی تصریح کرد: حتی اگر کاسترو قدرت را به برادر 75 ساله‌اش (رائول کاسترو) واگذار کند، هرگز نقش خود را از دست نخواهد داد.

آلارکن گفت: فیدل در تمام تصمیمات مهمی که در این کشور اتخاذ می‌شود، یک عنصر حاضر، مرتبط و فعال است.

وی اضافه کرد: آنچه که وجود دارد این است که وی نمی‌تواند همانند قبل نقش خود را ایفا کند، زیرا باید بخش قابل توجهی از وقت خود را صرف بهبود جسمانی‌اش بکند.

آلارکن به این مساله که در صورت بازگشت تمام وقت کاسترو به سمت خود آیا رائول کاسترو به عنوان رییس جمهور موقت باقی می‌ماند یا خیر اشاره نکرد.

کد خبر 17951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز