سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیدل کاسترو برای چهارمین بار ظرف یک ماه گذشته با انتشار مقاله‌ای افکار خود را مطرح کرد و این بار از ضرورت یک «انقلاب در عرصه انرژی» سخن گفت.

خبرگزاری سوییس گزارش داد، رهبر کوبا بار دیگر از تصمیم آمریکا و برزیل برای تولید سوخت از مواد غذایی انتقاد کرد و در این مقاله نوشت: «امپریالیسم (آمریکا) به جهان دستور داده است سوخت گیاهی تولید کنند تا بدین ترتیب ایالات متحده – بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی در جهان – از هر گونه وابستگی به نفت و گاز رهایی یابد.»

مقامات کوبا در روزهای اخیر تاکید کرده‌اند حال کاسترو رو به بهبود است، اما هنوز مشخص نیست وی به مناسبت روز کارگر در میان مردم سخنرانی کند.
روز کارگر در کوبا جشن بزرگی برپا می‌شود. انتظار می‌رود امروز شش میلیون نفر در این جشن حضور یابند.

کاسترو 80 ساله پس از یک جراحی سنگین معده در ژوئیه گذشته در محافل عمومی ظاهر نشد و اداره امور کوبا را به برادرش رائول سپرد. از آن زمان تاکنون تصاویر ویدیویی و عکس‌های زیادی از وی منتشر شده است.

وی در هفته‌های گذشته در تفسیرهایی که در رسانه‌های کوبا منتشر شد، بارها به سیاست جورج بوش، رییس جمهور آمریکا تازید. کاسترو از سال 1959 به عنوان نخست‌وزیر و پس از آن از سال 1976 به عنوان رییس جمهور، رهبری کوبا را در دست دارد.

کد خبر 20923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز