گروه اجتماعی: برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوروز توسط نیروی انتظامی از همه سال‌های گذشته بیشتر و دقیق‌تر خواهد بود.

جانشین فرمانده ناجا در همایش فرماندهان و روسای کلانتری های استان تهران ضمن اعلام این خبر  ادامه داد: با آموزش ها و فرهنگ سازی‌های صورت گرفته انضباط اجتماعی و رانندگی در سال جدید بی نظیر خواهد بود زیرا پلیس نیز با تجهیزات و امکانات بیشتری در خدمت تامین امنیت است.

سردار سرتیپ پاسدار حسین ذوالفقاری یادآور شد: نیروهای ستادی و آموزشی دانشگاه علوم انتظامی، بسیج، یگان‌های حفاظت و پلیس یاران جوان با کمک مردم و سایر دستگاه‌های امدادی در ایام نوروز در بحث تامین امنیت فعال خواهند بود.

جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد: در سایه برنامه ریزی های صورت گرفته امسال بین نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امدادی تعامل بیشتری وجود دارد و نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف با دستگاه ها مشارکت دارد که ایجاد پایگاه های مشترک با دستگاه‌های امدادی، اطلاعاتی، گردشگری و... از آن جمله است.

وی اظهار امیدواری کرد: مردم با توجه توصیه های پلیس و مددگیری از آن در مواقع لزوم برای تامین سلامتی و امنیت خود و جامعه مشارکت داشته باشند و حوادث رانندگی و نوروزی در ایام تعطیلات به حداقل کاهش یابد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بزرگراه‌های تهران - کرج و تهران - قم با دوربین‌های نصب شده به صورت دقیق کنترل می‌شود. به‌ویژه در محور تهران- قم خودروها به صورت سیستمی و آن‌لاین کنترل می‌شوند.

ردیاب‌های نصب شده بر روی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها نیز بسیار در کاهش تصادفات مؤثر خواهند بود و این طرح در چند ماه اول سال 86 با پیشرفت حاصل شده موفق به کنترل تغییر مسیر، تصادف، سرعت غیرمجاز و... به صورت آن‌لاین خواهد بود که تحول عظیمی در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور ایجاد می‌شود.

ذوالفقاری اظهار داشت: برای منازلی که قصد مسافرپذیری دارند شناسنامه ویژه ای از سوی ستادهای نوروزی تهیه خواهد شد که بر اساس آن شناسنامه تامین امنیت مسافران و منزل مسافر پذیر بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود. برای ساماندهی مسافران نوروزی در فضاهای باز شهری نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده و شهرداری‌ها به خصوص در کلانشهرها و شهرهای مهمان پذیر مکان‌هایی را برای استقرار مسافران نوروزی در نظر گرفته‌اند.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: این فضاها دارای امکانات اولیه اسکان از جمله سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و سکوی اسکان هستند و پلیس امنیت آنها را تأمین خواهد کرد. در سالیان گذشته برخی مواقع اسکان موقت در حاشیه خیابان‌ها خطراتی برای مسافران و رانندگان ایجاد کرده و حوادث تلخی رقم خورده است اما با استقرار مردم در فضاهای تعیین شده شهرها خطرات و حوادث به حداقل خواهد رسید.

ایستگاه‌های سیار پلیس آگاهی در ایام نوروز

جانشین اداره کل مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا، از دایر کردن ایستگاه‌های سیار پلیس آگاهی در سراسر کشور طی ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

سرهنگ شمس‌آبادی، ضمن اعلام این خبر  گفت: به همین منظور چادرهایی برای استقرار واحدهای آگاهی در سطح شهرستان‌ها در نظر گرفته شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در سراسر ایام تعطیلات سال نو، ایستگاه‌های فوق در مناطق اصلی شهر بر پا است، ‌خاطر نشان کرد: پرسنل آگاهی به طور شبانه‌روزی و در شیفت‌های مختلف در این ایستگاه‌ها حاضرند.

شمس‌آبادی تصریح کرد: مردم می‌توانند در صورت وقوع جرمی، به ایستگاه‌های فوق مراجعه تا مأموران  نسبت به تشکیل پرونده در همان محل اقدام کنند.

وی در پایان از مسافران خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله به نزدیک‌ترین پایگاه پلیس مراجعه کنند.

دو میلیون و 500 هزار گشت پلیسی در سال 85

نیروی انتظامی با اعزام دو میلیون و 500 هزار گشت پلیسی در کشور امنیت عمومی در سال 85  را  افزایش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ناجا، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در یازده ماهه سال جاری جهت برخورد با قانون‌شکنان و متخلفان ضمن انجام عملیات‌های گوناگون پلیسی و رزمی در مناطق مرزی و استان‌های سراسر کشور به شدت برخورد شد.

سردار عینی باهر گفت: در این مدت، با اعزام یک میلیون و 200 گشت خودرویی، 500 هزار گشت موتورسوار و 863 هزار گشت پیاده، پلیس نسبت به افزایش امنیت عمومی و ایجاد آرامش در سراسر کشور تلاش مضاعفی را انجام داد.

وی اظهار داشت: این اقدامات منجر به کاهش جرائم در سال 85 شد و برای سال 86 نیز نیروی انتظامی با طرح‌ها و برنامه‌های مدون و با حمایت و تعامل و همکاری مردم به دنبال افزایش امنیت عمومی و کاهش جرائم می‌باشد.

کد خبر 17962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز