همشهری آنلاین: پلیس با مخلان امنیت در مراسم چهارشنبه آخر سال 85 برخورد می‌کند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر برخورد با مخلان امنیت در جریان مراسم چهارشنبه سوری امسال، از شهروندان خواست تا این جشن سنتی را در کوچه‌ها و معابر نزدیک محل سکونت خود برگزار کنند. سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا، در تشریح برنامه‌های پلیس پایتخت برای چهارشنبه آخر سال 85، گفت: از آنجا که یکی از وظایف و ماموریتهای اساسی نیروی انتظامی، ‌محافظت و مراقبت از شهروندان و حفظ آرامش و آسایش آنهاست، در چهارشنبه سوری امسال که 23 اسفند ماه و همزمان با رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) است، همانند هر زمان دیگر با جدیت و قاطعیت با عوامل مخل امنیت برخورد می‌شود.

وی افزود: از شهروندان تهرانی درخواست می‌کنیم که مراسم چهارشنبه سوری را در کوچه‌ها و معابر نزدیک به محل سکونتشان برگزار کنند و خانواده‌ها نیز مراقبت بیشتری از فرزندان خود به عمل آورند.

سردار رادان همچنین تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده هر نوع رفتاری که به ایجاد اخلال در امنیت منجر شده، مراتب را به ماموران پلیس اطلاع دهند.

وی در خصوص استفاده از مواد محترقه پرخطر نیز گفت: از ماموران پلیس خواسته‌ایم که مانع توزیع مواد محترقه پرخطر و استفاده از آنها شوند و در این میان بهره‌گیری از هر نوع مواد محترقه‌ای که شهروندان را دچار ترس و وحشت کند و برای فرد استفاده کننده نیز خطرساز باشد، غیرقانونی تلقی می‌شود.

رییس پلیس پایتخت اذعان کرد: اگر عده کمی بخواهند به هر دلیلی با رفتار و اعمالشان، شهروندان را دچار دردسر کرده و در روند زندگی روزمره آنها اختلال ایجاد کنند، با برخوردهای قانونی روبه‌رو خواهند شد.

به گفته وی، بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، بیش از 90 درصد شهروندان تهرانی مخالف هر نوع رفتار و عمل ترس‌آور در مراسم چهارشنبه سوری بوده و بیش از 95 درصد، خواهان برخورد فوری و قاطع با کسانی هستند که امنیت مردم را دچار اخلال می‌کنند.

سردار رادان افزود: ‌در این حال 98 درصد تهرانی‌ها مخالف هنجارشکنی بوده و 85 درصد مردم نیز مایلند که این مراسم را مقابل درب منزل خود و یا کوچه‌های منتهی به منزل مسکونی‌شان برگزار کنند.

 

کد خبر 16912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز