گروه سیاسی: وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه دشمن در طراحی‌هایش همه ضوابط و خط قرمزهای اطلاعاتی را کنار گذاشته است، توضیحاتی درباره علت منتشر نکردن جزئیات دستگیری جاسوسان هسته‌ای و عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان داد.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای که به میزبانی وزارت بهداشت و با حضور وزیر و تنی چند از معاونان وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به دستگیری جاسوسان هسته‌ای و عدم‌اطلاع‌رسانی از نحوه شناسایی و تعداد این جاسوسان برای مردم ، گفت: دشمن به‌دنبال این است که چه چیزی به‌دست ما آمده و چه افرادی دستگیر شده‌اند. به همین دلیل اطلاع‌رسانی در مورد جاسوسان را به تأخیر انداختیم ولی به‌زودی مصاحبه‌هایی از این افراد خواهیم داشت.

به گزارش مهر، مصلحی افزود: تأکیدم در رابطه با دستگیری‌های اخیر این است که این موفقیت را به ملت ایران نسبت بدهم به‌دلیل اینکه پشتوانه و حمایت‌های مردمی تا حدودی باعث موفقیت سربازان گمنام در شناسایی و دستگیری جاسوسان می‌شود.
وی با عنوان این مطلب که کار اطلاعاتی از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است، اظهارداشت: همیشه شیوه‌ها و ترفندهای ما توسط دشمن شناسایی می‌شود. بنابراین باید طراحی جدیدی داشته باشیم تا بتوانیم در این جنگ سنگین موفق باشیم.

مصلحی با عنوان این مطلب که دستگاه اطلاعاتی کشور در منطقه و تا حد قابل توجهی در دنیا از یک اقتدار بسیار بالایی برخوردار است، گفت: دشمن به موفقیت دستگاه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران اذعان دارد؛ به‌طوری که در موفقیت‌هایی که به‌دست آورده‌ایم بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌ایم که مجاز به بیان آنها نیستیم.

وی با اشاره به شهادت تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان افزود: خون شهیدان و راه آنها به ما اقتدار و جرأت می‌دهد که کارمان را با موفقیت جلو ببریم. وزیر اطلاعات با عنوان این مطلب که امروز با دشمنی مواجه هستیم که در طراحی‌هایش همه ضوابط و
خط قرمزهای اطلاعاتی را کنار گذاشته است، ادامه داد: نفوذ و منبع‌گیری جزو خطوط قرمز دستگاه‌های اطلاعاتی است به‌طوری که سرویس اطلاعاتی آمریکا (سیا) در یکی از کشورهای اطراف ما این منبع را سوزانده و در اختیار یک سرویس دیگر قرار داده است.

مصلحی با اشاره به دستگیری تعدادی از جاسوسان هسته‌ای در روزهای اخیر، افزود: با توجه به حجم دستگیری که در پروسه زمانی خاص توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفت، دشمن دچار سردرگمی و آشفتگی سنگینی شده است.وی موفقیت‌های اخیر وزارت اطلاعات را از عنایات الهی و توجهات امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: دستگاه اطلاعاتی ما براساس نیاز انقلاب شکل گرفته و کپی‌برداری از دستگاه‌های اطلاعاتی غرب نیست. به همین دلیل دشمن برای نفوذ به این دستگاه دچار مشکلات اساسی است.

مصلحی در پایان سخنانش که در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای در وزارت بهداشت برگزار شد، خواستار تشکیل مجموعه و تشکلی از بین خانواده‌های شهدای هسته‌ای شد و افزود: این مجموعه باید اهداف و مسیر شهدای هسته‌ای را دنبال کند تا بتواند اثرگذاری‌های بزرگ خودش خصوصا در عرصه علمی کشور را داشته باشد.

وزیر اطلاعات همچنین در حاشیه این مراسم از همکاری و همراهی سرویس‌های اطلاعاتی موساد، سیا و مجموعه‌هایی از سرویس‌های اطلاعاتی منطقه در پشتیبانی از جاسوسان هسته‌ای خبر داد و گفت: این جاسوسان را فقط یک سرویس اداره نمی‌کرد، بلکه سرویس اطلاعاتی موساد در بخشی از این کار ابزار بوده است. وی همچنین از همراهی سرویس‌های اطلاعاتی سیا و سرویس‌های مختلف در منطقه با این جاسوسان خبر داد.

پخش فیلمی 45دقیقه‌ای از اعترافات

پیش از آنکه وزیر اطلاعات در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای هسته‌ای صحبت‌هایی درباره همکاری برخی کشورهای منطقه با موساد و سیا برای ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان به زبان بیاورد، سه‌شنبه شب معاونان وزارت اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی حاضر شدند و فیلمی 45دقیقه‌ای از اعترافات جاسوسان دستگیر شده پخش شد.

احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مدیران وزارت اطلاعات در نشست کمیسیون امنیت ملی نحوه دستگیری تیم‌های ترور دانشمندان هسته‌ای را مطرح و جزئیات تلاش سازمان جاسوسی آمریکا برای اقدامات شبکه‌ای و حذف فیزیکی دانشمندان ایرانی را تشریح کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه فیلم 45دقیقه‌ای از نحوه اعتراف تیم‌های ترور دانشمندان هسته‌ای که توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) برای اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نمایش درآمد، گفت: در این جلسه راهکارهای صیانت از جان دانشمندان هسته‌ای مطرح شد و مدیران وزارت اطلاعات تصمیمات گرفته شده برای جلوگیری از ترور دانشمندان هسته‌ای را به اعضای کمیسیون امنیت ملی ارائه کردند.

بخشایش اردستانی تصریح کرد: گزارش وزارت اطلاعات درباره نحوه شناسایی دانشمندان هسته‌ای و خنثی‌سازی‌ عملیات تروریستی در کشور نشان‌دهنده اشراف و توانمندی‌های وزارت اطلاعات در مقابله با توطئه‌ها و حیله‌های دشمنان است.پیش از این وزیر اطلاعات اول مرداد و در سالگرد ترور داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای کشورمان از دستگیری عوامل ترور این دانشمند جوان خبر داده بود‌. رضایی نژاد اول مرداد سال 90روبه‌روی منزل خود و مقابل چشمان همسر و فرزند خردسالش ترور شد.

کد خبر 179626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز