دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین-هلن صدیق بنای: تنها کافی است پول‌ خرد‌های خود را نشان این سکه آهن ربای غول پیکر دهید... پول خردهای شما در چشم بر هم زدنی جذب آن خواهند شد.

سکه

این سکه غول پیکر با خم و پیچی زیبا، میان ازدحام یکی از شهرهای انگلستان برای جمع آوری کمک‌های مردمی نصب شده است.

مجسمه طلایی به شکل سکه خمیده در واقع،  یک آهن ربای قوی است. سکه خمیده‌ای غول پیکر در نقش صندوق صدقات برای ترغیب و تشویق مردم جهت کمک به کودکان و خانواده‌های بی سرپرست، طراحی و نصب شده است.

روش بسیار جالبی است نه؟! در واقع این مجسمه به نوعی سرگرمی و تحریک حس کنجکاوی مردم شهر تبدیل شده است. آنها با پول خردهای خود به نوعی قدرت ربایش این سکه را می‌آزمایند.

هرفردی چه کودک چه بزرگسال می‌تواند بنا برذوق و سلیقه خود در هر نقطه از مجسمه، سکه خود را قرار دهد، البته بعد از جذب شدن توسط این غول سکه آن را کشیده و تغییر دهد و یا حتی اسم خود را بنویسد.

 

سکه

نمای مجسمه غول سکه در شب

سکه

طرح زدن با سکه‌های چسبیده

سکه

این کار علاوه بر سرگرمی، شریک و سهیم شدن در یک کار خیر نیز هست. این طرح ابتدا توسط "پل کاکسج" هنرمند طراح انگلیسی در جشنواره طراحی لندن در سال 2010 ارائه شد و پس از استقبال مدیران جشنواره و همچنین شهرداران و مدیران شهری، برای بهره برداری در بخش مرکزی شهر شروع به تولید و نصب شد.

 این غول سکه مغناطیسی، یک سکه یک پوندی است که در مدت زمان کوتاه برپایی خود در شهر لندن با استقبال بی‌نظیر مردم و شهروندان مواجه شد. به گفته رسانه‌ها، نقش و تاثیرگذاری این سکه در ایجاد مشارکت عمومی شهروندان تا بدین حد عجب‌آور و غیرقابل پیش بینی بود.

سکه‌های جمع شده و چسبیده بر روی این غول سکه، هر شب جمع‌آوری و برای مخارج نیازمندان و یا هزینه موسسه‌های خیریه ارسال می‌کشود.

با چنین استقبالی از مشارکت مردمی، مدیران شهری به فکر طرح‌های دیگری چون؛ نخل، توپ، حیوانات مورد علاقه افراد و... مغناطیسی افتاده‌اند تا با نصب آنها در سایر شهر‌ها و مراکز، بتوانند هر چه بیشتر این حس مشارکت عمومی را افزایش داده و حفظ کنند.

خلاقیت، همیشه داستانی تازه‌، تغییر و تحولات بسیاری به دنبال خود دارد.

http://www.flickr.com

کد خبر 179837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز