همشهری انلاین: پلیس پاکستان پیش از تظاهرات سراسری در این کشور که قرار بود امروز برگزار شود، حدود یکصد تن از مخالفان دولت را دستگیر کرد.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، فقط در اسلام آباد پایتخت پاکستان، پلیس در عملیاتی ویژه که شب گذشته انجام داد، حدود 30 تن از سیاستمداران و مسوولان صنفی را دستگیر کرد.
بنا به اعلام پلیس، در شهر شرقی لاهور نیز 50 تن از مخالفان دستگیر شدند که بیشتر آنان را اعضای حزب جماعت اسلامی تشکیل می‌دادند.
اعتراضات سراسری مخالفان در پاکستان ظرف چند روز گذشته علیه انفصال از خدمت قاضی افتخار محمد خوادهری بالا گرفته است. پرویز مشرف، رییس جمهور پاکستان هفته گذشته وی را به سوءاستفاده از قدرت و بدرفتاری در دوران خدمتش برکنار کرده بود. خوادهری قرار است امروز برای دومین بار در برابر دادگاه قرار بگیرد.
مقامات پاکستان همچنین پخش برنامه خبری تلویزیون خصوصی ژئو را به دلیل نوع خبررسانی‌اش درباره دادگاه این قاضی ممنوع کرده است.
این تلویزیون روز پنجشنبه از بینندگانش به دلیل آن که نمی‌تواند اخباری را که منتظر شنیدنش بوده‌اند، پخش کند، عذرخواهی کرده است. قرار بود این تلویزیون میزگردی را نیز درباره این خبر داشته باشد.

کد خبر 17985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز