همشهری آنلاین: بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی به کشورش باز می گردد و امید دارد دوباره قدرت را در دست گیرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بوتو در مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز انگلیس که روز شنبه هشتم اردیبهشت منتشر شد، گفت تماس‌هایی با حکومت پرویز مشرف برقرار کرده اما از تایید این مطلب که توافقی بین آنها درباره آینده سیاسی وی حاصل شده، خودداری کرد.

وی با درخواست لغو اتهام فساد علیه خود و شوهرش، گفت: تا پایان سال جاری میلادی به پاکستان برمی‌گردم چه مشرف بخواهد و چه نخواهد.

یکی از مقامات دولت پاکستان هفته گذشته گفته بود مشرف درحال مذاکره با بوتو برای جلب حمایت وی در میانه افزایش نارضایتی ها از دولتش است از جمله بحران اخیر بر سر برکناری رئیس دیوانعالی کشور.

بی‌نظیر بوتو رئیس حزب مردم پاکستان است و به دلیل وارد شدن اتهام فساد مالی به وی و شوهرش چندسالی است در انگلیس زندگی می کند.

بوتو همچنین گفت که هم اکنون بسیار زود است درباره کار کردن در کنار مشرف تصمیم گیری کند اما موضوع تصدی دوباره پست نخست وزیری را رد نکرد.

وی در این باره گفت: اگر مردم به حزب من رأی دهند و پارلمان مرا به عنوان نخست وزیر انتخاب کند، پذیرش این مسئولیت افتخاری برای من و ژنرال مشرف نیز رئیس جمهور خواهد بود. بنابراین فکر می کنم ارتباط کاری خوبی بین من و مشرف برای پاکستان لازم خواهد بود.

انتخابات سراسری در پاکستان تا پایان سال جاری میلادی برگزاری خواهد شد.
به نوشته روزنامه تایمز، بوتو روابطی در سطح بلندپایه با آمریکا و احتمالاً انگلیس درباره برنامه های آتی اش برقرار کرده اما از بیم دستگیری یا کشته شدن آنها را فاش نکرده است.

وی به این روزنامه گفت: فکر می کنم خطر همچنان وجود دارد زیرا سیاست‌های من نه تنها می‌تواند دیکتاتوری نظامی در پاکستان را به دردسر اندازد، بلکه خطری برای القاعده و طالبان خواهد بود.

کد خبر 20640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز