دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: علامه سید محمد حسین فضل‌الله از مراجع شیعه در لبنان نسبت به تبدیل شدن نشست سران عرب در ریاض به پلی برای نجات اسراییل پس‌از شکستش در برابر مقاومت اسلامی در لبنان هشدار داد.

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه(29 اسفند) در اظهاراتی با اشاره به اوضاع داخلی اسراییل افزود: آمریکا می‌خواهد برای نجات اسراییل از اوضاع آشفته کنونی، در نشست سران عرب مسایلی سیاسی را مذهبی کرده و بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند.

فضل‌الله افزود : هنگامی که از اعراب می‌خواهیم جمع شوند و در دفاع از قضایای اساسی مانند قضیه فلسطین موضع واحدی اتخاذ کنند، این نگرانی و دغدغه با نزدیک شدن هر نشست سران عرب در میان ملت‌ها وجود دارد زیرا نشست سران عرب محلی برای امتیاز دادن به اسراییل و چشم پوشی از حق ملت‌های عرب است که موجب سبک شمردن بیش از بیش آن از سوی اسراییل شده است.

این مرجع شیعه در لبنان افزود: نشست سران عرب از نشست رباط تاکنون، سیر اعطای امتیاز را طی کرده و نسبت به قضایای قدس و پناهندگان فلسطینی بسیار بی‌اعتنا شده است.

وی افزود : اسراییل همانگونه که توان مردم فلسطینی را هدف قرار داده و رهبران ، زنان و کودکان فلسطینی را ترور می‌کند به هر نشست سران عرب نیز توجه دارد تا امتیازهای لازم را از آن بگیرد.

کد خبر 18126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز