جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فواد سنیوره اعلام کرد، کشورش تمایل دارد طرح صلح عربستان را که عادی سازی روابط میان اسراییل و جهان عرب را در ازای عقب نشینی کامل اسراییل به مرزهای سال ‌١٩٦٧ خواستار شده، بپذیرد.

به گزارش حاآرتص، فواد سنیوره، نخست وزیر لبنان در مقاله‌ای که در روزنامه‌ی نیویورک تایمز به چاپ رسید نوشت: این بهای گزافی است که اعراب حاضر به پرداخت آن هستند چرا که این طرح تنها راه واقعی برای برقراری صلح است.

سنیوره از اسراییل به دلیل جنگ دومش علیه لبنان که در آن بیش از ‌١٢٠٠ لبنانی کشته شدند انتقاد کرد.

وی اظهار داشت که این جنگ حدود ‌٧ میلیارد دلار به کشورش خسارت وارد آورد و ‌٢/١ میلیون بمب خوشه‌ای به جا مانده از اسراییلی‌ها هم چنان به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می‌دهد.

سنیوره افزود: این طرح صلح هزینه گزافی دارد اما این اعراب هستند که در نظر دارند آن را بپذیرند چرا که این طرح تنها راه واقعی صلح است که تمامی قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت درباره‌ این مناقشات را به اجرا در می آورد و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را تضمین می‌کند. کشورهای عربی به دنبال پاک کردن اسراییل از نقشه نیستند. بلکه ما به دنبال اهداف مشروعی از یک آتش بس، مرزهای امن و ایجاد شرایط توام با صلح و امنیت برای تمام مردم منطقه هستیم.

کد خبر 21715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز