همشهری‌آنلاین: ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های تردد در سطح شهر تهران همزمان با برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در حالی از ساعت 24 چهارشنبه آغاز می‌شود که به گفته سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا، کمترین محدودیت‌ها در حال اجرا است.

در حالی که قبل از برگزاری اجلاس سران غیر متعهدها در تهران بسیاری از شهروندان گمانه زنی‌هایی را در مورد تردد در سطح شهر و بستن خیابان‌ها و شریان‌های اصلی شهر می‌کردند اما چند روز قبل از اجلاس سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران تنها محدودیت ایجاد شده برای شهروندان را خیابان یمن و رشید الدین فضل الله عنوان کرد. البته به گفته وی ممکن است محدودیت‌های موقت و دائم در برخی مسیرهای تردد اعضای شرکت کننده در اجلاس اعمال شود.

اعمال محدودیت‌های تردد دائمی و موقت

روز گذشته نیز سردار اسکندر مومنی رئیس کمیته حمل و نقل شانزدهمین اجلاس روسای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در میان خبرنگاران حاضر شد و با اعلام اینکه از ساعت 24 هشتم شهریورماه محدودیت‌های دائم در برخی از خیابان‌های تهران اجرا می‌شود گفت: محدودیت تردد در طول خیابان یمن، طول خیابان رشیدالدین فضل الله، خیابان البرز، خیابان طاهری و تمامی فرعی های منتهی به آن به صورت دائمی اعمال می‌شود و خیابان اعجازی حد فاصل خیابان حامد به صورت شرق به غرب یکطرفه می‌شود.

 وی ضمن عذرخواهی از شهروندان به دلیل اعمال این محدودیت‌ها ادامه داد: بزرگراه مدرس از تقاطع آیت الله صدر به سمت شمال میدان قدس و میدان تجریش به سمت خیابان ولیعصر، بزرگراه شهید چمران از تقاطع همت به سمت شمال و خیابان ولیعصر از تقاطع چمران به سمت میدان تجریش دارای محدودیت‌های مقطعی و متناسب با شرایط ترافیکی است.

این در حالی است که به منظور تردد روان تر هیئت‌های اجرایی ممنوعیت توقف در برخی از خیابان‌ها اجرا می‌شود که این محدودیت‌ها در طول بلوار رشید الدین فضل الله، میدان دانشگاه شهید بهشتی، ضلع شمال و جنوب بزرگراه چمران، حد فاصل نمایشگاه بین المللی ممنوعیت توقف اعمال می‌شود. همچنین طول خیابان طاهری، ملکی ، افراز، جاودان، فلاحی و البرز در هر دو مسیر و معابر همجوار کاخ حافظیه، میدان دربند و خیابان دربند حد فاصل میدان تا درب سنگی سعد آباداجرا می‌شود.

کامیون‌ها حق ورود به تهران را ندارند

در این ایام همچنین خودروهای سنگین حق ورود را ندارند و محدودیت‌هایی از جمله تردد از ساعت 6 صبح تا 23 در بزرگراه شهید همت به سمت شرق از بزرگراه آزادگان، بزرگراه حکیم از سه راه دهکده به سمت شرق، جاده مخصوص از آزادگان به سمت شرق، بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان فتح به سمت شمال، بزرگراه کرج تهران از آزادگان به سمت شرق، بزرگراه یادگار امام به سمت شمال، بزرگراه شهید تندگویان به سمت شمال و بزرگراه نیایش از بلوار سردار جنگل به سمت شرقدر نظر گرفته شده است.

ممنوعیت تردد موتورسیکلت در سطح شهر نداریم

سردار مومنی در مورد شایعات ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر گفت: ممنوعیتی برای تردد موتورسیکلت‌ها در نظر نگرفته‌ایم و تمام محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد آنها همانند خودروهای شخصی است. البته سیستم حمل و نقل عمومی به ویزه اتوبوس‌های تندرو درزمان برگزاری اجلاس به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهند.

آمادگی برای ورود میهمانان اصلی

همچنین رئیس پلیس تهران از آمادگی برای پذیرایی از میهمانان اصلی خبر داد و گفت: پلیس با همکاری خوب مردم توانست به خوبی اجلاس را تا به امروز برگزار کند و تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. ما اماده ورود میهمانان اصلی و برگزاری اجلاس نهایی هستیم.

سردار حسین ساجدی نیا با اعلام اینکه هیچ محدودیتی برای اصناف در نظر گرفته نشده است، تاکید رد: اصناف و بازار تهران می‌توانند بدون هیچ مشکلی در طول برگزاری اجلاس به فعالیت خود ادامه دهند و اتحادیه‌ها همکاری خوبی را با پلیس داشته‌اند. این در حالی است که زمان فعالیت برخی صنوف همانند اغذیه فروشی‌ها و آبمیوه فروشی‌ها را تا ساعت 2 بامداد افزایش دادیم.

کد خبر 182838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز