همشهری آنلاین: چندی پیش اعلام شد ۵۲ درصد از درآمد نفتی کشور مربوط به ۹۶ سال گذشته و ۴۸ درصد آن متعلق به ۷ سال دولت احمدی‌نژاد است. بنابراین انصاف نیست که رئیس جمهور مدعی شود که برابر دولت‌های خاتمی و هاشمی کار کرده است. آقای رئیس جمهور فراموش نکن اگر تاکنون کاری انجام داده‌ای به برکت درآمد نفتی بوده است نه هنرمندی در اداره کشور.

ایلنا نوشت: عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به گفت‌و‌گوی اخیر احمدی‌نژاد با مردم که سه شنبه شب از رسانه ملی پخش شد تاکید کرد: متاسفانه در این گفت‌وگو‌ها هیچ چالشی مطرح نمی‌شود، تنها مجری برنامه سوالات مشخص را از وی مطرح می‌کند و احمدی‌نژاد نیز پاسخ‌های مشخص خود را می‌دهد در حالیکه شیوه درست کار این است که افراد کار‌شناس در این گفت‌و‌گو‌ها حاضر شوند و سوالاتی را از رئیس جمهور بپرسند.

سید رضا اکرمی درخصوص سخنان رئیس جمهور در رسانه ملی تصریح کرد: این اظهارات آن هم پس از گذشت سه روز از پایان اجلاس بسیار زود بود چرا که معتقدم وی باید قدری بیشتر حوصله می‌کرد تا سران کشور‌ها پس از ورود به کشور خود در مورد ایران و نحوه برگزاری اجلاس اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: علاوه براین با توجه به برگزاری اجلاس با این عظمت، احمدی‌نژاد نباید تنها چند روز پس از پایان آن بااظهارات خود در رسانه ملی این شکوه و عظمت را در کام مردم تلخ می‌کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه همراه کردن برخی اظهارات در کنار مطالب مربوط به اجلاس کار درستی نبود، عنوان کرد: رئیس جمهور می‌توانست تنها به مواردی در خصوص اجلاس اشاره کند و سایر مطالب را در فرصت دیگری بازگو می‌کرد.

وی با اشاره به جزئیات سخنان احمدی‌نژاد تصریح کرد: رئیس جمهور اگر شخص دوم کشور است ومسئولیت اجرایی کشور را برعهده دارد باید بپذیرد که مسئولیت بازار اقتصادی، سکه وارز نیز دراختیار قوه مقننه و قوه قضائیه نیست بلکه مسئول اجرای خوب و بد آن دولت است. بنابراین دولت نمی‌تواند ادعا کند که هفت برابر سایر قوا کار می‌کند اما مشکل ارز و سکه ربطی به او ندارد.

اکرمی افزود: متاسفانه در این هفت سال، احمدی‌نژاد وقتی کارنامه خود در بخش عمرانی را اعلام می‌کند هیچ‌گاه به تفاوت بهای نفتی که نسبت به دولت‌های گذشته نصیب این دولت شده اشاره‌ای نمی‌کند.

وی ادامه داد: چندی پیش اعلام شد ۵۲ درصد از درآمد نفتی کشور مربوط به ۹۶ سال گذشته و ۴۸ درصد آن متعلق به ۷ سال دولت احمدی‌نژاد است. بنابراین انصاف نیست که رئیس جمهور مدعی شود که برابر دولت‌های خاتمی و هاشمی کار کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز خطاب به احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور فراموش نکن اگر تاکنون کاری انجام داده‌ای به برکت درآمد نفتی بوده است نه هنرمندی در اداره کشور.

وی دربخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: من معتقدم احمدی‌نژاد پرکار است اما پرفکر و تجربه نیست ضمن اینکه تمایلی به استفاده از تجربه و نظرات دیگران نیز ندارد.

اکرمی با بیان اینکه احمدی‌نژاد نه برنامه‌ای بلکه پروژه‌ای کار می‌کند، گفت: اقدامات وی موجب شده تا در سال هشتم از دولت او مسائلی مثل کوه روی هم انباشته شود تا امروز احمدی‌نژاد شروع به فرافکنی کند اما این مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی افزود: مردم ما متوجه می‌شوند که ظرف یک هفته قیمت‌ها به میزان چشم گیری تغییر می‌کند بنابراین شاهد این هستیم که دولت حتی حریف کنترل قیمت لبنیات هم نشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه رئیس جمهور همواره در بحث قانون گذاری حرف خود را می‌زند، گفت: وی مدام بیان می‌کند که اگر قانونی تصویب شد و ما تشخیص دادیم که درست نیست آن را اجرا نخواهیم کرد، در حالیکه تشخیص درستی و نادرستی قانون با قوه مجریه نیست.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد با اظهارات خود تمام زحماتش را ضایع می‌کند، تاکید کرد: متاسفانه وی بار‌ها عنوان کرده است که اسامی مفسدین اقتصادی را به قوه قضائیه داده‌ام اما باید از وی سوال کرد که آیا تنها چند اسم مشکلی را حل می‌کند؟ چرا که ارائه اسامی باید همراه با مدرک و سند باشد.

اکرمی افزود: علت ارائه چنین مباحثی این است هیچ چالشی در این گفت‌و‌گوهای زنده تلویزیونی برقرار نیست به گونه‌ای که مجری برنامه سوالات مشخصی را از وی مطرح می‌کند و احمدی‌نژاد نیز پاسخ‌های مشخص خود را می‌دهد در حالیکه شیوه درست کار این است که افراد کار‌شناس در این گفت‌و‌گو‌ها حاضر شوند و سوالاتی را از رئیس جمهور بپرسند.

وی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها یادآور شد: در این مورد قرار بود درآمد حاصله از حامل‌های انرژی را به مردم و گروههای تولیدی اختصاص دهند که البته یک ریال نیز داده نشد بنابراین تسهیلات و تعویق وام به معنی ارائه یارانه به مردم نیست امروز شاهد این هستیم که مقدار دریافتی از مردم دیگر جواب گو نیست برای همین از بودجه عمرانی کشور صرف می‌کنند که این قطعا خلاف قانون است.

کد خبر 183882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز